Jeg har faktisk aldrig prøvet det her før, selvom det virker basic. Måske fordi jeg i mange år havde en veltrænet mandarin?
Er det her flatworm?
Set på min ricordea. Er begyndt at suge op.
Hvor slemme er de egentlig? Har set død på et par euphylliahoveder, sammentrukket/irriteret ricordea og en sarcophytonbder bare bliver ved med at være sammentrukket.
Men ærligt, der er ikke vedligeholdt godt, nitrat er ekstrem høj og salinitet har svinget da det er et mindre kar.
Løsninger?
- suge manuelt
- helst ingen nye fisk før nyt system kører. Mandarin vil være alt for tidligt (6 mnd akvarie)
- flatworm exit har vel også konsekvenser?
Flatworm?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Re: Flatworm?
Hej. Planarier er i princippet ufarlige, dog kan de, når de sætter sig på koraller hindre lyset i at trænge igennem, og så ser de ulækre ud. Mandarin, scooterblenni og chrysus gylten - den gule siges at æde dem.
Jeg havde rigtigt mange, før jeg opdagede dem. Ja sjusk. Begyndte dagligt at suge bundlag rent dagligt, rensede bundlaget og lagde det tilbage. Derudover knuste jeg dem, der sad på ruderne. Idag efter en lang kamp er de stort set væk. Jeg reducerede også samtidigt næringsstofferne no3 og po4. Jeg vil ikke bruge gift til dem, da man risikerer, at de udsender en gift. Og jeg har ikke mulighed for en kanariegylte til at æde den.
Håber du blev klogere
Håber du blev klogere
Jeg havde rigtigt mange, før jeg opdagede dem. Ja sjusk. Begyndte dagligt at suge bundlag rent dagligt, rensede bundlaget og lagde det tilbage. Derudover knuste jeg dem, der sad på ruderne. Idag efter en lang kamp er de stort set væk. Jeg reducerede også samtidigt næringsstofferne no3 og po4. Jeg vil ikke bruge gift til dem, da man risikerer, at de udsender en gift. Og jeg har ikke mulighed for en kanariegylte til at æde den.
Håber du blev klogere
Håber du blev klogere
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo