Vand

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Klyfine
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Postnummer: 4180 Sorø
Saltvand siden?: 2025

Vand

Indlæg af Klyfine »

Hej vil høre om jeg kan bruge modnet saltvand til mit 55 liter og hvor længe skal det køre før jeg putter andet i udover sand og sten .
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Vand

Indlæg af Tykki »

55 liter er ingenting! Lav noget nyt rent vand, put sten og sand i og vent
Brugeravatar
glenn_24
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4450 Jyderup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af glenn_24 »

hvis du bruger tørede sten vil jeg anbefale at du tilføjer et stykke levende sten og bakterie kultur
SamuelChristensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Indlæg af SamuelChristensen »

Klyfine skrev: ons 29. jan 2025 12:55 Hej vil høre om jeg kan bruge modnet saltvand til mit 55 liter og hvor længe skal det køre før jeg putter andet i udover sand og sten .
Hej du får lige mit input også :)
Vandet gør ikke den helt store forskel. Hvis dit modnet vand er fra et andet/gammelt akvarie, kan du sagtens bruge det og indkøre akvariet i. Jeg synes man skal lave vandskifte under indkøringen, men folk synes det bliver for dyrt i salt. Men hvis vandet er genbrug koster det jo gratis ;)

Hvor længe det skal køre før du putter noget levende i er svært at svare på. Med et nano akvarie som dit venter jeg ikke, algerne kan fjernes manuelt og alting løses på 15 minutters arbejde. Start med at putte billige/nemme koraller i og vent med fisk til algeproblemerne er overskuelige.
Med et større akvarie venter jeg gerne en måned, hvor akvariet også står i mørke. :) :GO
Tropic Marins danske repræsentant.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"