nogen der kender til denne alge??? De sidder som et helt gulvtæppe på alle mine sten og er også vokset ind over nogle af mine koraller, kirugerne spiser af det men stopper når der er en 1-1.5 mm tilbage, så tror jeg ikke at de kan få fat på det mere!!!!
er ved at være lidt desperat for hvad jeg skal gøre
Har brugt en hel flaske algen-ex, men det hjalp ikke en skid.
Hvordan er konsistensen er det sprødt eller sejt? og kan du tage et billede helt tæt på?
Jeg havde noget Gracilaria på et tidspunkt, så sådan ud:
Det var meget sprødt og min gule kirug var helt tosset med så det holdt ikke længe
På samme tidspunkt havde jeg også en anden rødalge som lignede Gracilaria lidt men det var utrolig sejt og jeg kunne næsten ikke rive det over - det var kun på en lille sten som bare røg ud.
Jeg har ikke et svar på hvad det er, men er det magen til det her?
Jeg har noget der vokser 2 steder i mit akvarie, det breder sig ikke ud til andre sten, men en gang om måneden nipper jeg det jeg kan få fat på af, men efter en måned er det der igen. der er ikke skyggen af det andre steder i akvariet.
jeg har også haft den som dig mulfred, den er ret stiv ala bagsiden på en grydesvamp, men da min store kirug fik øje og smag for den så gik der en lille uge så var den væk og den var da ca. 20 x 20 cm. meget tæt..
muldfred.
Jeg har oså selv haft den type i mit akvarie men hvad det er for en ved jeg ikke men lige nu slås jeg med denne her type alge Ochtodes i stedet for.
Link til tråden om Ochtodes
Det lyder til at du må ha anskaffet dig et par søharer, det skulle vist være et hit !! (pas på den ikke ryger i pumpen lige som min...) men se om den evt. er her iblandt : http://reefkeeping.com/issues/2006-09/r ... /index.php
spdiving skrev:muldfred.
Jeg har oså selv haft den type i mit akvarie men hvad det er for en ved jeg ikke men lige nu slås jeg med denne her type alge Ochtodes i stedet for.
Link til tråden om Ochtodes
Jeg har i går købt en hvidbrystet Acanthurus leucosternon og en gul Zebrasoma flavescens de æder af mine alger så nu er jeg spendt på om de også tager lidt af de alger typer vi har billeder af her.
Jeg fandt også lige en 5 cm lang søhare Dolabella auricularia i deres koral ø og købte den så nu må vi se om ikke mine alger bliver spist.
Jeg har nu haft Poly filter i sumpen og dagen efter jeg har lagt filteret ned skiftede det fave til brugn.
Så jeg har gjordt lidt for og slippe af med mine alger og jeg skal nok vende tilbage hvis jeg opdager hvad der hjælper.
hey muldfred op med humøret anskaf dig den søhare og problemet er løst den tager ALLE alger. Min var kun 4 dage om det (430liters) og der var godt fyldt med alger. Den døde så nogle uger senere af sult;-(
Jeg havde det på et par sten og nej det er ikke til at rive af med fingerne og mine 2 kiruger tog det ikke.
Jeg vendte stenene om således at algerne røg i total mørke, og dette har taget livet af dem !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Nu må vi høre om de søharer virker. Jeg har den overalt på sideruder og bagruden. Mine kirurger og snege barbere den ned til at ligne et rødbrunt lag. Ikke særligt kønt, så hvis en søhare virker er jeg køber /låner til en sådan.