Engelquist skrev:Opdateringen af vores forum nærmer sig og dermed et helt nyt forum med en brugervenlig portal.
Vi snakker bl.a. en (meget)bedre billede upload, likes og en nutidig brugerflade.
Vil DU deltage mere i debatter og lægge flere fotos mv ind på det nye saltvandsforum, når det bliver nemmere at bruge?
Begrund gerne din stemme, med en uddybende kommentar

Hej Bo.
Jeg forstår skam godt, i gerne vil have gang i debatindlæg osv. mere aktivitet, så jeg bidrager, da lige med et her, og skal ses som MIN personlige menig, i et hav af meninger af brug af et Forum, danske såvel som udenlandske.
Min tilgang til at bruge et forumet og andre for den sag skyld, er ikke baseret på viden som sådan, men køb/ salg af udstyr, der også er gået mere og mere, over på Facebook grupper.
Et Forum for mig er alt for besværligt, i forhold til, hvordan jeg anvender sociale medier. Jeg kan godt lide at lave små opslag med daglige gøremål, udfordringer, div spørgsmål osv, gerne med små film.
En lille film/billede siger bare mere end tusind ord, plus vi alle får mulighed for at deltage aktiv med det samme/realtime i debatten eller komme med et godt råd osv
Meget viden som ligger på et Forum især ældre udgaver

har ofte viden som kan/er forældet, og fortæller mere omkring en svundet tid, uden at sige det ikke er gode artikler, men der sker bare meget videnskabeligt udvikling inden for vores hobby.
Jeg ser personligt et Forum som en gammel støvet bog, som skal tages ned af hylden, og se hvordan gjorde man tingende engang.
Et godt eksempel, var mit gamle 1400 l tilbage i 90 erne, hvor fandt nogle gamle billeder fra dengang i den nye byggetråd jeg havde herinde.
En tråd jeg havde glemt alt om, da jeg byggede et nyt tilbage i 2004, men lidt sjovt at se.
En akvarietråd omkring sit akvarie, er da en god måde at lave en log på, men der findes rigtig gode programmer til det, som er cloud baseret, uden at tænke over et Forum lukker ned, som netop dette Forum var tæt på.
Derudover ser jeg også forummer, også blevet lidt mere og mere kommersielle. Det handler om sponsorenerne , som skal beskyttes for enhver pris, mod negativ omtale osv, og her er reef2reef et rigtigt godt eksempel på, ærlig negativ omtale bliver censureret væk af deres moderators for deres sponsorer.
Så når et Forum/Facebook gruppe har sponsore, mister den i mine øjne friheden, for os hobbyister i vores hobby, talefriheden og vejledning omkring produkter, salgssteder osv
Jeg vil nu ønske jer held og Lykke med jeres gode tiltag, for at redde forummet og håber af hele mit hjerte det lykkes for jer.