Til min egen store fortrydelse, fik jeg ikke taget billeder undervejs i projektet, så fortællingen bliver lidt tung tekst...
Egentlig skulle forsøget have været gjort i et 80 l. Cube AIO, som nu står tomt i kælderen. Det var afgørende for min mulighed for at afprøve saltvand, at jeg kunne holde prisen nede ved at finde brugt udstyr til favorable priser. Et lille aio virkede oplagt ift at lave et simpelt og billigt system.
Over en længere periode blev der holdt øje med annoncer på grej, og jeg fik købt Tunze 9001 skummer, Jebao DCS 2500 returpumpe, et lille osmoseanlæg, og et Tunze ATO. Og da indkøringen er ret langvarig, købte jeg også salt, 3 kg LS (dyrt!) og 10 kg døde sten, og startede akvariet op.
Til min overraskelse poppede der pludselig en lille Picasso aftrækker ud af en af de levende sten! Her burde jeg jo nok ha' leveret den tilbage til den forretning hvor jeg købte stenene... men endte med at vælge at betragte den som en hitchhiker og besluttede at den kunne hjælpe med indkøringen, sålænge den så ud til at trives. Den var forøvrigt noget nær umulig at fange...
Det der blev afgørende, var lampen! Jeg ledte længe efter en billig brugt lampe, men uanset hvad så det ud til at blive en større udskrivning. Jeg faldt så pludselig over en ældre hybrid lampe til 200,-