Foder automat
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Foder automat
Den foder automat jeg bruger klumper til da udmundingen vender direkte mod vandet og foderet derfor får fugt. Det gør så at der nogle fange ikke kommer noget og nogle gange en ordentlig røvfuld.
Jeg ved at Eheim 3581 er et godt bud, da foderhuset rotere hele vejen rund så “hullet” vende opad. Men er der andre gode bud??
Jeg ved at Eheim 3581 er et godt bud, da foderhuset rotere hele vejen rund så “hullet” vende opad. Men er der andre gode bud??
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Re: Foder automat
Der sider sådan en lille klap som enlig skulle lukke for fugten, men det gør den slet ikke det er tværtimod den foddret sætter sig i klemme i når det klumper, så prøv evt, at pille den ud
1000 l fra den 6/1-2019
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej,ttkthomsen skrev:Den foder automat jeg bruger klumper til da udmundingen vender direkte mod vandet og foderet derfor får fugt. Det gør så at der nogle fange ikke kommer noget og nogle gange en ordentlig røvfuld.
Jeg har haft flere foderautomater, bl.a. Rondomatic 400, Eheim 3581 og til sidst Eheim Twin foderautomat

Jeg skiftede fra Rondomatic til Eheim 3581, som du har nu, da jeg synes Rondomatic'en fyldte lidt meget på mit setup, men jeg oplevede det samme som dig, da den stod lige ved foderhullet i mit dækglas og fodertragten/fodercylinderen, men skiftede den først, da jeg fik mit 312 liters.
Da jeg var træt af, at foderet klumpede sammen, så kiggede jeg efter en ny, og der faldt jeg over Eheim Twin foderautomat

Den kan jeg kun anbefale, da den har 2 kamre, hvis man har lyst til at opdele foderet i f.eks. pellets og flagefoder, og kan indstilles til at fodre hver for sig også, hvis det er det, som man vil. Jeg brugte den kun til flagefoder, da jeg altid blandede samtlige bøtter flagefoder og pellets sammen, så jeg fodrede varieret hele tiden

Jeg kan kun anbefale den

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Foxface
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2018
- Geografisk sted: Helsinge
Jeg læste på et tidspunkt om en der havde hævet sin lidt også fodrede ned i et rør så undgik han dette.. ved ikke om rådet kan bruges til noget og giver mening 

-
- Copepod
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 4623 Lille Skensved
- Saltvand siden?: 2017
apex det du
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
PræcisMeyer75 skrev:apex det du

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Kan Apex’en køre uden computer? Ellers lyder det som en temmelig dyr foderautomat
Mvh. Stig
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Strøby egede
tak for alle kommentarene. Mon ghl har lavet en foderautomat??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Pjat med dig unge mandStig Jest skrev:Kan Apex’en køre uden computer? Ellers lyder det som en temmelig dyr foderautomat
Mvh. Stig

Nej, den duer desværre ikke uden computer delen

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Trist. Den ser ellers godt udcharlie saltvand skrev:Pjat med dig unge mandStig Jest skrev:Kan Apex’en køre uden computer? Ellers lyder det som en temmelig dyr foderautomat
Mvh. Stig![]()
Nej, den duer desværre ikke uden computer delen
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
jeg bruger JBL foderautomat der er det muligt at tilslutte en luft slange så der er overtryk i foder beholderen så kommer der ikke fugtigt luft ind og klumper fodderet sammen.
http://www.akvariebutikken.dk/shop/52-f ... -autofood/" onclick="window.open(this.href);return false; som denne
http://www.akvariebutikken.dk/shop/52-f ... -autofood/" onclick="window.open(this.href);return false; som denne