Mine koraller dør og kalkalgerne forsvinder fra stensætningen (men ikke fra bagvæggen..)

Baljen får det langsomt værre og værre, dvs. korallerne får det dårligere - ny koraller dør og adskillige eksisterende er meget svage - min musling og eremitterne er døde, men fiskene har det fint. Det er gået løbende ned ad bakke, så jeg har prøvet at sidde på hænderne og kun skifte vand (10% hver 14 dag) og alm. vedligehold, men det bliver bare værre.
SÅ !!!
Jeg mistænker årsagen er at jeg har blandet saltvand i en murerbalje, for alle parametre er fine og stabile.
I går fyldte jeg en murerbalje med vand, og ca hver 2 time målte TDS og kiggede nøje på overfladen. Konklusionen var at TDS'n ikke steg men at der dannede sig små olie lignende pletter på overfladen.
Så jeg har nok dummet mig seriøst

Tidligere tråde nævner at murerbaljer kan udskille olieprodukter el.l. og jeg vil gerne høre om i mener jeg kan komme tilbage på ret kurs eller om det er helt forfra ?
Eller om jeg er på vildspor ? og skal kigge andet steds
Historik og 2 store fejl.
Sommeren 2018 flyttede jeg sten, vand fisk og koraller fra tidligere setup til nuværende, et RS Reefer 750, og kom nyt bundlag i. Bundlaget var dog for tyndt og fungerede som nærings-svamp og jeg skiftede til BB december 2018, mener jeg.
Jeg er gået tilbage til sandbund og næringsbalancen været perfekt de seneste måneder. Der var for stort bio-load til at jeg kunne holde et BB setup, og der blev ved med at komme cyano.
November 2018: nedlagde jeg refugiet fordi det var helt overgroet med brune slim-alger (eller bakteriefilm) og i den forbindelse blev der frigivet store mængder jod

Maj 2019 lavede jeg fejl nr 2, nu med kalkreaktoren hvor KH steg fra 8 til 12 på 10 timer. Pis os - det kostede næsten alle sps'er.
Lys: Giesemann hydrid lampe med 4 x T5 og 4 x 145 led
Cirkulation: 2 x ecotech mp45 pumper
Jeg kører med pænt kraftig skummer og kalkreaktor, og algereaktoren.
Tilsætter kun jern og strontium
Har fået IPC testet vandværdier hos MarinLab, og resultatet modsvarer min målinger, og alt står fint.
Salinitet: 1026
PH : 8,5
KH: 8,8
CA: 420
MG: 1410
NO3: 8
PO4: 0,02
På forhånd tak
Morten