jeg har fornyligt fået to clarkii klovnfisk. De kommer fra samme sted hvor de har gået sammen i lang tid. Desværre fik jeg dem ikke på samme tid, da den ene ikke kunne fanges den første dag.
Den ene har det meget godt og har fundet sig et hjem i min heliofungia, som nu heller ikke ser ud til at være generet af det mere. Den spiser fint af nori tang og hvad der ellers kommer i akvariet.
Den anden er jeg lidt bekymret for. De to første dage svømmede den også fint rundt i det "fri", men nu holder den sig næsten udelukkende bag stensætningen. Jeg kan se den omme bagved og der ser den fin nok ud. Men den kommer ikke frem og spiser osv
Jeg har ikke set den anden klovn eller de andre fisk jage den, men tror i det er den anden klovn der er skyld i problemet?
og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det? bare vente og bede til at det går over?
bekymring for klovnfisk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
tjaa der er ikke så meget andet at gøre , desverrebare vente og bede til at det går over
for de har, eller vil slås om hvem der skal være hun ,og det bliver sikkert
den der kom først i.
Men du, kan jo prøve, at gøre teritoriet mindre, til den klovn der er fremme .
en sten ombygning kan være nok ,
altså sætte en lille sten, eller noget andet polyp /kenya ,eller hvad der nu lige kan finde,
og så lige som lave en "gryde "omkring der hvor den dominerende fisk er
på samme måde som man ville gøre med flere par agrasive ceklider
mvh snogen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt: