Blev jeg lidt nysgerrig på hvor meget baljen så indeholdte.
Men mon hvilken Nuance blå er denne farve min

Og så kom jeg til at tænke over hvad si egentligt gør ved baljen. Er det at betragte som nærrig i vandet på lige fod men no3 og po4
Det er helt nyt. Og datoen på der er 11/2020. Så enten er det ok. Eller så har forretningen fusket med dato mærket.Carsten skrev:Det kunne snarere tyde på at testsættet var for gammelt.
Oplevede noget tilsvarende med en fosfat testsæt. Husker desværre ikke fabrikatet
Ja skulle vist godt nok kikke ned i den, når det er high range. Og de 470ug/I er i mit ro vand. Og sti anbefalede 0. Og det var Self den jeg ville ha så tæt på 0.PoulD skrev:Uden at have ret meget viden om det tror jeg ikke du skal kigge fra siden, men derimod fra toppen mod bunden.
Ved ikke om silikat ligefrem kan betragtes som næring, men i hvert er det nødvendigt for svampe o.a. Under normale omstændigheder burde 470 µg/L ikke være et problem. Mener man anbefaler < 2.000 µg/L med mindre du har diatomer. I havet svinger indholdet meget, 2.700 µg/L er ikke atypisk. Randy anbefaler ligefrem at man doserer silikat https://www.advancedaquarist.com/2003/1/aafeature1" onclick="window.open(this.href);return false;
PoulD skrev:Ja for RO vand giver det naturligvis rigtig god mening at sigte efter 0
PS: Jeg har ikke et test sæt til Silikat så måske tager jeg fejl, men hvis jeg forstår rigtigt skal man altid kigge fra toppen, uanset low eller high res. (ved low res. - tilsættes blot mindre og den aflæste værdi skal ganges med 10). Så vidt jeg kan læse skal man også bruge 10mL vand, men der ser kun ud til at være 1mL på dit billede.