Her de sidste uger er jeg pludselig begyndt at døje med lidt høje NO3 niveauer og cyano alger. Jeg har skiftet 65L vand i sidste uge og selv efter det vandskiftet lå NO3 på et sted imellem 25-50. Idag har jeg gjort yderlige 40 Liter vand klart som bliver skiftet her senere. Jeg har renset mine filter sokker og den store sorte svamp i sumpen. Men der ser ikke rigtig ud til at hjælpe noget som helst.
Jeg foder beskedent og næsten aldrig med frost foder. Akvariet har kørt ca et år. Jeg har 2 klovne, en Hugo, 1 gul kirug, 1 Tomini kirurgfisk og en Topigget dværgkejserfisk.
De meget få sps koraller jeg har eller havde har på samme tid smidt "Huden" og blevet til hvide skeletter.

Jeg hat aldrig slamsuget sumpen burde man gøre det ? Den er fyldt med levende sten men jeg kan se der ligger noget brunt snask rundt omkring der nede..
jeg har målt mit phosphat niveau til 0.03.
Jeg har rimelig meget cirkulation i akvariet og der hvor cyano algerne ligger der faktisk der hvor der er mest cirkulation. Jeg har 2 stks MP40Qd.
Derudover tror jeg snart der skal skiftets et eller andet i mit osmose anlæg. Jeg har ca 12 ppm. Skifter man membranen eller skifter man det hele, altså de 3 filtre ?
Kan lyset spille ind når det handler om cyano ?
Hvad pokker kan jeg gøre for at nedbringe mit NO3 og få bugt med cyano svampen ?
Jeg har vedhæftet et billede af mine lys indstillinger og et billede af akvariet. Jeg håber i kan hjælpe.