jeg vil godt lige give en erfaring videre. Jeg vil gerne advare mod Sera testsæt. Der står de er til saltvand og firmaet er da ret kendt så jeg troede da de kunne måle som de skulle....men nej.
Først var det et nitrat testsæt der drillede. Jeg købte senere et salifert testsæt og fandt så ud af at mit Sera målte en del for højt....altid godt det var til den side.
Senere har der været problemer med et Ca testsæt.... sera sagde at ca var omkring 220 og jeg blev så bekymret og gik drastisk til værks emd at hæve værdierne...men da værdien alligevel ikke ændrede sig fra dag til dag ifølge Sera testsæt blev jeg mistænkelig og købte et salifert. Det nye testsæt sagde så 400.
Sera og salifert KH tests giver også forskellig resultat.
I min advarsel går jeg ud fra at Saliferts test giver et pålideligt resultat, samt at jeg regner med at jeg anvender begge tests som de skal, men jeg kan jo tage fejl.
advarsel mod testsæt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu skal du passe på!!!
Ikke fordi jeg tror du ikke har ret, men Sera er meget på vagt over for deres omdømme.
for nogle år siden, var der nogle tyskere der lavede en test hvor blandt andet Sera var med. Resultatet var skævt af alle de andre mærker, at de lavede testen om, for at se om de havde lavet en fejl. Det havde de ikke.
De lagde resultatet ud på nettet, mener at det var Lars Sebrella's side der stod for. Sera blev så fornærmet/krænket over det, at de truede dem til at fjerne testen. Så pas bare på at de ikke kommer efter dig!
Men det siger jo en del om firmaet. Lav noget lort, når det bliver opdaget truer man med en retsag

for nogle år siden, var der nogle tyskere der lavede en test hvor blandt andet Sera var med. Resultatet var skævt af alle de andre mærker, at de lavede testen om, for at se om de havde lavet en fejl. Det havde de ikke.
De lagde resultatet ud på nettet, mener at det var Lars Sebrella's side der stod for. Sera blev så fornærmet/krænket over det, at de truede dem til at fjerne testen. Så pas bare på at de ikke kommer efter dig!

Men det siger jo en del om firmaet. Lav noget lort, når det bliver opdaget truer man med en retsag