Hej
Jeg har netop købt en Red tree gorgonia, i butikken fortalte de, at den gerne vil have plankton at spise.
Jeg blev præsenteret for en flaske med en form for væske i. Jeg afslog dog at købe denne, med tanken om, at der sikkert er den næring i akvariet som denne koral skal bruge.
Mit spørgsmål er derfor: Er der plankton i et helt almindeligt saltvandsakvarie, der har været i drift i 1.5 år, eller skal man tilføre sådanne væsker?
Plankton
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Re: Plankton
Det skal du tilføre. Jeg har både phytoplankton, pods og rotifers stående. Sidstnævnte er zooplankton.
o_O
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Det kan du roligt regne med der ikke er. I hvert fald ikke tilnærmelsesvis i de mængder der skal til for at holde liv i sådan en fætter. Det er en NPS koral og bestemt ikke en nem sag. Det bedste du kan gøre for dig selv er nok, at være kynisk og se på denne måde: Den kostede langt mindre end en buket blomster og holder den nogle dage længere er det fint. Hvis du vil forsøge at holde live i den på sigt, skal den holdes væk fra lyset og der skal fodres mange gange i døgnet med både phytoplankon og levende småt zooplankton. Alligevel vil den, næsten med sikkerhed, ikke holde mere end nogle måneder, måske 1 år hvis du er rigtig dygtig.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2013
Det lyder da rigtig trist, gad vide hvorfor de så sælges i en helt almindelig akvariebutik? Nå men jeg kan da forsøge at købe sådan flaske med plankton.
Det er ellers en meget smuk koral.
Never say oops, allways say ahhh interesting
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2016
"Den kostede langt mindre end en buket blomster og holder den nogle dage længere er det fint."
Jeg tror lige jeg har fået en ny catchphrase, når min omgangskreds kigger mærkeligt på mig ved køb af koraller.. Tak!
Jeg tror lige jeg har fået en ny catchphrase, når min omgangskreds kigger mærkeligt på mig ved køb af koraller.. Tak!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor skulle den så ellers sælges??Lennart skrev:Det lyder da rigtig trist, gad vide hvorfor de så sælges i en helt almindelig akvariebutik? Nå men jeg kan da forsøge at købe sådan flaske med plankton.
Det er fuldstændig samme ting med de flotte Dendronephthya og Nephthea