23år man

Nogen har sikkert hørt om sanjay joshi før,han har skrevet rigtig mange Artikler om lys
Bor Sanjay ikke i USA?Carsten skrev:Pederrevnørd har besøgt ham i Bangkok.
Jo det er mig der husker forkert!!crazy seahorse skrev:Bor Sanjay ikke i USA?Carsten skrev:Pederrevnørd har besøgt ham i Bangkok.
Tror du måske forveksler ham med Chingchai. Han er fra Thailand. Grønthandler vist.
Erik
Jeg tror det skyldes fordelingen af lyset. De er formodentlig skruet godt ned.Schwensen skrev:Det er interessant at han har 8 x radion xr30 G4 pro på som erstatning for 3 x 400 W HQI.
Det tror jeg skam du har ret i. Tror det med lysindfaldet er den vigtigste ting at tage med her.crazy seahorse skrev:Jeg tror det skyldes fordelingen af lyset. De er formodentlig skruet godt ned.Schwensen skrev:Det er interessant at han har 8 x radion xr30 G4 pro på som erstatning for 3 x 400 W HQI.
Jeg skal også have 8 - 10 stk Radion Gen1 over mit på 200x100. Det giver lys i ligelig fordeling over hele akvariet.
Der skal også skrues kraftigt ned for mine.
Erik
He he, det bestemmer jeg ikke - det gør Mr. ApogeeSchwensen skrev:Det tror jeg skam du har ret i. Tror det med lysindfaldet er den vigtigste ting at tage med her.crazy seahorse skrev:Jeg tror det skyldes fordelingen af lyset. De er formodentlig skruet godt ned.Schwensen skrev:Det er interessant at han har 8 x radion xr30 G4 pro på som erstatning for 3 x 400 W HQI.
Jeg skal også have 8 - 10 stk Radion Gen1 over mit på 200x100. Det giver lys i ligelig fordeling over hele akvariet.
Der skal også skrues kraftigt ned for mine.
Erik
Af ren nysgerrighed, hvad er kraftigt ?
Mener han erstattede sine MH lamper med 8 stk. af den gamle G2, så på det tidspunkt har det vel været nogenlunde lige ud i Watt.Schwensen skrev:Det er interessant at han har 8 x radion xr30 G4 pro på som erstatning for 3 x 400 W HQI.
Men med startomkostningerne in mente, så er der lidt vej til break-evenPoulD skrev:Mener han erstattede sine MH lamper med 8 stk. af den gamle G2, så på det tidspunkt har det vel været nogenlunde lige ud i Watt.Schwensen skrev:Det er interessant at han har 8 x radion xr30 G4 pro på som erstatning for 3 x 400 W HQI.
MH lamper giver faktisk også ganske meget lys pr. watt, så hvis det alene anskues fra et 100% økomisk sysnpunkt ligger forskellen nok mere i betydeligt lavere omkostninger til køling af baljen og den hyppige udskiftning af realtivt dyre MH lamper.