hjælp tak
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
- Saltvand siden?: 2013
hjælp tak
ideer modtages med kys hånd min store anemone har snoet sig ind og ud af hullerne på en ls en uges tid nu og tror munde sidder i et hul har haft det tæt på lyset og haft en cirkulations pumpe peget på det men den sidder der stadig så hvad gør jeg nogen ideer tak på forhånd thomas jensen ps.hvor længe kan den gå uden mad sårnet svin og det en stor bubble tip
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: hjælp tak
Så den sidder der hvor den gerne vil være i dit system og vi kan ikke rigtig sige hvorfor.måske den passer på stenen og Anne bedre kan lide omrøringen hvor hvor hun er,vi ved det simpelthen ikke.Måske du skulle prøve med ordinært foder som hakket fisk og rejer.
Vil fodre engang om ugen kig om den bliver mørkere om den vokser eller krymper og kommer af med afføring
Vil fodre engang om ugen kig om den bliver mørkere om den vokser eller krymper og kommer af med afføring
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis den sidder med munden ind i stenen, så sidder den ikke fast.rsagnar01 skrev:ideer modtages med kys hånd min store anemone har snoet sig ind og ud af hullerne på en ls en uges tid nu og tror munde sidder i et hul har haft det tæt på lyset og haft en cirkulations pumpe peget på det men den sidder der stadig så hvad gør jeg nogen ideer tak på forhånd thomas jensen ps.hvor længe kan den gå uden mad sårnet svin og det en stor bubble tip
Da det kun er fodskiven der kan fæstne den til underlaget.
Men hvis den har snoet sig ind i gennem flere huller, så ville jeg tage stenen op, og slå hul i den så du kan få anemonen ud
Placerer stenen hvor du mener det er bedst for den, med hensyn til flow/lys. Den kan leve længe længe uden du fodre den, den skal nok optage foder via vandet når du fodre fisk. Jeg havde en anemone fra helt lille til spisetallerken størrelse, og fodrede den kun få gange manuelt. Anemonen skal nok komme ud af sig selv 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
ja det burde den,den har siddet det samme sted de sidste par år den har fået mad hver anden dag og der ikke været nogen ændringer i mit system længe og den ser sund ud og foder kun med med rejer og fisk og blæksprutte musling kina mix hehe og mine klovne er heller ikke tilfreds de prøver os at slæbe mad til den men det falder af efter etpar min som om den opgiver for den ikke kan skubbe det hen til munde
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
ja det det der problemet den er vandret ind og ud hullerne tænkte os godt nok selv bare at tage stene op flække den men håbede på en lidt mere praktis løsning da det vel er 10-15kg sten og det en af bund stenene
Giv den tid, og stop med at target fodre den, det kan godt stresse den. Håber den får sig sat, og hold øje med den ikke går i pumpen, evt kom noget skum/form omkring pumper.rsagnar01 skrev:ja det burde den,den har siddet det samme sted de sidste par år den har fået mad hver anden dag og der ikke været nogen ændringer i mit system længe og den ser sund ud og foder kun med med rejer og fisk og blæksprutte musling kina mix hehe og mine klovne er heller ikke tilfreds de prøver os at slæbe mad til den men det falder af efter etpar min som om den opgiver for den ikke kan skubbe det hen til munde
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
ja okay så stopper jeg foder og ser tidenlidt an ellers må stenen flækkes hehe tak f
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Hvis du vil have den Til At slippe taget og du kan komme til så prøv masere en is terning rundt om foden
Hvis du får den til at slippe, vil det være totalt no go i min optik, så skal den først sætte sig, og flyver rundt i baljen= den meget nemt bliver blendet i pumpen.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
ca halvdelen af foden sidder inde i hulderne vil den så ikke trække sig længere ind
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
når nu har den delt sige i tre og den en er død og fjernet så det var åbenbart det den havde gang i tak for jeres svar/hjælp