nanoreef

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
mons
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet

nanoreef

Indlæg af mons »

Hej med jer!!

Jeg forholdsvis ny her i saltvandsforum, men nu kan jeg endelige være med til lidt saltvands snak.
jeg har netop fået mit 30 L Nanoreef op at køre, og det går rigtigt fint det er et Mirabello med Biofilter og intern pumpe med aktivt kul, belysning lige pt, er alm lysstofrør, men jeg er igang med at bygge en ny lyskasse med 2stk T5. Derudover har jeg gang i et lille 10 L Micro reef og det går osse overaskende godt. jeg skal lige ta nogle billeder, så kan i sku se hva jeg jeg har.
Ps. Hvilken slags foder er bedst til klovngylte og Manderinfisk, jeg synes ikke de spiser særlig meget Artimea
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: græsted

Indlæg af DennisS »

Har du en klovngylte og mandarinfisk på 30 liter?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det vil aldrig gå godt!!!
Mandarin fisken vil sulte ihjel! Gylten bliver alt for stor, men det er nok ikke noget du skal tænke på, for den dør nok. Alt for stor fisk til så lidt vand.
Hvilken forhandler har sagt god for den mandarin til det "akvarie"?
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

:pat:
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
20
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

:KP ...hvad man kan holde i de små akv...det er sådan noget man skal forhøre sig om..bla. her på forum.

som andre har skrevet, komer det ikke til at fungere med de fisk, i så lidt vand :KP
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

puha, trist at høre....
Men ok, inden man fordømmer hans valg og lover bål og brand, så lad manden forsvare sit valg.
Det kan jo sagtens være at forhandleren har sagt at det er muligt at holde dem i 30 liter, og at de bare æder frostfoder, hvilket ikke er tilfældet.
Men han kan jo stadig nå at skille sig af med fiskene hvis de ikke når at dø.
Men hvem siger det ikke kan gå godt, ihvertfald indtil de når en hvis størrelse.
Det er klart at fuldvoksne fisk ikke kan overleve, men hvis det er små unger skulle der da ikke være noget i vejen for det, så længe de bare får noget at spise.
Det er jo klart at sætter du en fisk ned som skal bukkes på midten for at være der, så overlever den nok ikke så længe.

Men ok, jeg vil måske heller ikke anbefale det, men dårlig rådgivning fra forhandlere kan vi alle komme ud for.
Så mit råd ville være, at kom af med fiskene, og få nogen mere passende fisk, eller få en større balje :-D
For vand kan man ikke få nok af :-P
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
20
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Robcus skrev: Så mit råd ville være, at kom af med fiskene, og få nogen mere passende fisk, eller få en større balje :-D
For vand kan man ikke få nok af :-P
Enig,
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

Jeg ville gerne have mere vand end jeg har, og fortryder da også lidt mit iver med at komme igang, men ok, man må bare få det bedste ud af det man har.
Men det er nok ikke så svært at skulle flytte over i en ny balje når man har 30 liter. :-D
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Henrik_skb »

Robcus skrev: Men ok, inden man fordømmer hans valg og lover bål og brand, så lad manden forsvare sit valg.
Det er tilladt at sætte sig ind i tingene inden man køber. Der skal ikke mange google søgninger eller søgninger her på forum til for at finde ud af at det ikke er nogen god idé at holde de fisk i det akvarie. Jeg begriber det ikke.
monz
Reactions:

Indlæg af monz »

Hej Drenge

Til jer som mere eller mindre har tænkt jer at melde mig til dyreværnet..... Hold lige jer selv i håret et par minutter og tag en dyb indånding, og tak til jer som vil gi mig en chance til at forklare mig.
De skal over i et større akvarie med tiden (mit gamle 300 L saltvand) , og sjovt nok så jeg begge fisk spise i går aftes, Mandarinfisken går og nipper det foder der falder ned på bunden, så det er jo godt!!

Ps. Jeg kender et sted hvor man kan købe kraftig nerve medicin til jer der har brug for det efter den skrækkelige historie... javascript:emoticon(':D')
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

haha siger jeg bare :P
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Henrik_skb »

Det ændrer sgu da ikke på at det er dyrplageri at holde de fisk på 30 ltr vand. Men jeg synes da du skal have en flok kirurger derned så de kan gå i flok og græsse lidt. :h
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

hehe, det lyder da godt at de skal over i dit 300 L's, så har der da været tænkt over tingene.
Også godt at høre, at mandarinen nipper til foderet, så kan det da ikke gå helt galt.
Niels C. Christensen

Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"