opbevaring af Dansk fanget hummer til nytårsaften
-
- Copepod
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2970 Hørsholm
- Saltvand siden?: 2016
opbevaring af Dansk fanget hummer til nytårsaften
jeg får idag 4 danske hummere til spisning på nytårsaften som jeg gerne vil have skal have det godt indtil de skal spises om 2 dage. eftersom at jeg allerede har både et 80 l akvarie, en stor luftpumper cirkulations/flow pumper og uv filter pumpe liggende til overs fra mine ferkvandsakvarier hvor jeg ikke bruger det lige nu tænkte jeg at jeg lige så godt kunne sætte et lille saltvandsakvarie op i garagen. er det tosset? hvor mange gram salt pr litter vand skal jeg bruge?'
mvh
Erik
mvh
Erik
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: opbevaring af Dansk fanget hummer til nytårsaften
Ja. 35 

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Copepod
- Reactions:
- 8
35 gram salt pr litter, og ja jeg er tosset
hehe, men det er vel ikke forkert for dyrene.

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Nej der er da mange steder de gør det - både fiskehandlere og restauranter
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Copepod
- Reactions:
- 8
fint så smider jeg sådan et kar op til dem.
tak for råd.
tak for råd.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Men at det skal være salt der er beregnet til saltvandsakvarier.
Alm bordsalt er ikke det sjoveste for dyrene at opholde sig i
Alm bordsalt er ikke det sjoveste for dyrene at opholde sig i

-
- Copepod
- Reactions:
- 8
er der flere forskellige slags natriumklorid? NaCl er vel NaCl?
det ligesom folk der siger at opvaske salt og spise salt ikke er det samme.
det ligesom folk der siger at opvaske salt og spise salt ikke er det samme.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
akvariesalt er ikke nacl, det burde i virkeligheden hedde akvariesalte og ikke salt.
https://www.theaquariumwiki.com/Salt#Marine_salt" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.theaquariumwiki.com/Salt#Marine_salt" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Copepod
- Reactions:
- 8
nå ja det ser jeg der er, det da lige før jeg bare henter 80 litter nede ved stranden. kigger evt lige forbi nærmeste akvarie biks.mchr skrev:akvariesalt er ikke nacl, det burde i virkeligheden hedde akvariesalte og ikke salt.
men i princippet i følge theaquariumwiki skal der så 23,5 g nacl i pr litter, og så mangler jeg de andre chloride forbindelser, men natron (Sodium bicarbonate) 0.192g pr litter kan jeg da også tilføje hvis jeg ikke lige kan finde akvarie salt blandingen. men ifølge denne side https://da.wikipedia.org/wiki/Husholdningssalt" onclick="window.open(this.href);return false; så er der lidt af de salte i som skal bruges dog fjernes MgSO4 gerne.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Det er desværre ikke så enkelt. Manglerne er måske ikke det værste. Det er nok værre at husholdningssalt indeholder jod og et antiklumpmiddel som efter sigende er skadeligt for marinekrebsdyr.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Det letteste er nok at hente vandet fra stranden, forudsat det ikke er fra en fjord med brakvand
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Når det kun er et par dage ville en dunk med bare 10-15L havvand nok også kunne gøre det.
Ifølge nogle sider skulle man sågar kunne holde dem i live et par dage helt uden vand, hvis bare det er koldt nok.
Kan jo være Tykki aka Dan fiskehandler har noget erfaring han vil dele, hvis han ser tråden
Ifølge nogle sider skulle man sågar kunne holde dem i live et par dage helt uden vand, hvis bare det er koldt nok.
Kan jo være Tykki aka Dan fiskehandler har noget erfaring han vil dele, hvis han ser tråden
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Stop alt det der gas. Hvis du skal spise dem kogte, så kog dem NU, og lad dem stå i lagen til på lørdag. Det bliver de kun bedre af. Ellers pak dem ind i våd avis og på køl. Mvh Dan
- Claus7080
- Rev hummer
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: 7080 Børkop
Hej
Hummer sendes levende rundt i hele verden kun i en kasse med træuld, så de overlever nok et par dage uden vand, så gør som Tykki skriver.
mvh Claus
Hummer sendes levende rundt i hele verden kun i en kasse med træuld, så de overlever nok et par dage uden vand, så gør som Tykki skriver.
mvh Claus
Fra ferskvand til saltvand så helt ny verden
Opstartet 445 ltr med 95 ltr sump/refugium (vandmængde), den 12.02.17
Tanken i Brejning
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=86367" onclick="window.open(this.href);return false;
Opstartet 445 ltr med 95 ltr sump/refugium (vandmængde), den 12.02.17
Tanken i Brejning
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=86367" onclick="window.open(this.href);return false;