Rense Benzin / Acetone / Silicone
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Amager
Rense Benzin / Acetone / Silicone
Hej alle!
Jeg har pillet overløbet ud af mit akvarie som jeg går og nusser med.
Jeg har skåret det meste silicone af med en kniv, men der sidder stadig lidt rester tilbage.
Jeg ved at rensebenzin er godt til at fjerne silicone.
Men men er det skadeligt på længere sigt, når bajlen kommer op at køre?
Jeg har set at flere bruger acetone til at affedte med inden de limer med silicone. Er det det rigtige at affedte med inden limning med silicone?
Skal man lime med akvarie silicone eller er der andre typer man kan bruge?
Jeg har pillet overløbet ud af mit akvarie som jeg går og nusser med.
Jeg har skåret det meste silicone af med en kniv, men der sidder stadig lidt rester tilbage.
Jeg ved at rensebenzin er godt til at fjerne silicone.
Men men er det skadeligt på længere sigt, når bajlen kommer op at køre?
Jeg har set at flere bruger acetone til at affedte med inden de limer med silicone. Er det det rigtige at affedte med inden limning med silicone?
Skal man lime med akvarie silicone eller er der andre typer man kan bruge?
Mvh
Casper

160 l panorama + 45 l sump.
Skimmer Beast 400, Returpumpe Aquabee up2000, 2 x Tunze 6025, Silver Sun 250w HQI + 2 x t5 39w blå rør. 20 Kg Ls
Casper

Skimmer Beast 400, Returpumpe Aquabee up2000, 2 x Tunze 6025, Silver Sun 250w HQI + 2 x t5 39w blå rør. 20 Kg Ls
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 18
Det er lavet af glas
Senest rettet af Herdrup tors 15. feb 2007 11:25, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Casper

Casper

Du skal bare være sikker på at den Silicone du bruger ikke er for gammel.
Carsten havde lavet mit gammle akvarie med noget silicone der var for gammelt og det gik op i fugen det samme skedte for nogle af hans ejen akvarier i butikken den gang og sjovt nok var det på samme tid de blev piv utætte efter ca.2 år.
Han undersøgte selv hvorfor og fandt ud af at Siliconen kun kunne holde 6 månder.
Jeg ville ikke bruge rense benzin for jeg tror det er for fedtet en væske.
Brug acetone i stedet for og rens det godt enden du kommer siliconen på det tager alt fedet fra dine finger osv.
Steen.
Carsten havde lavet mit gammle akvarie med noget silicone der var for gammelt og det gik op i fugen det samme skedte for nogle af hans ejen akvarier i butikken den gang og sjovt nok var det på samme tid de blev piv utætte efter ca.2 år.
Han undersøgte selv hvorfor og fandt ud af at Siliconen kun kunne holde 6 månder.
Jeg ville ikke bruge rense benzin for jeg tror det er for fedtet en væske.
Brug acetone i stedet for og rens det godt enden du kommer siliconen på det tager alt fedet fra dine finger osv.
Steen.
- gozar
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Hillerød
Hvis det er lavet af glas kan du bruge lige hvad du har lyst til. Årsagen til acetone er godt til plast er at det ikke får det til at "springe" (prøv at tage en polystyren og giv det en gang ethanol, så ved du hvad jeg mener)
Jeg ville bruge en rensebenzin til at fjerne resterne og derefter tørre efter med alm sprit for at være sikker på der ikke var rester.
Jeg ville bruge en rensebenzin til at fjerne resterne og derefter tørre efter med alm sprit for at være sikker på der ikke var rester.

-
- Pudsereje
- Reactions:
- 18
[quote="Carsten"]Hvor har du fra at rensebenzin kan fjerne silicone??? Det kan det nemlig ikke!
Jeg ville heller ikke bruge det til at rense af med, før en limning. Altid acetone![/quote]
Det har jeg fra egen erfaring... Har brugt metoden mange på arbejdet...
Jeg ville heller ikke bruge det til at rense af med, før en limning. Altid acetone![/quote]
Det har jeg fra egen erfaring... Har brugt metoden mange på arbejdet...
Mvh
Casper

Casper