Normalt byttes/erstattes
fisk der er døde ved ankomsten (doa). Det er vigtigt at man tager et billede af den uåbnede pose med den døde
fisk i.
Når det ikke er en dyr
fisk, vil de sjældent have dokumentation. Men billeder er rare at have, hvis de beder om dok.
Det gælder også for
koraller. Er vandet mælket og uigennemsigtigt, så tag et billede inden posen åbnes. Er korallen død eller dør kort efter, så bliver de også erstattet. Fragten erstattes aldrig. Det gælder for alle handler med de udenlandske firmaer.
Mht den forkerte
fisk, så er det vigtigt at man skriver det rigtige varenummer. Et forkert ciffer (ud af de 6) og du får en forkert
fisk eller størrelse. Løber de tør for medium, så vil de altid give dig en large, med mindre du udtrykkeligt har givet udtryk for, at det er medium ellers ingen
fisk.
Er der divergens mellem vare nummer og navn på varen, så tager de altid varenummeret.
Jeg endte på et tidspunkt op med jern tilsætning (schwermetall-complex, elsker simpelthen det ord) i stedet for et andet produkt, kun fordi jeg havde skrevet et enkelt tal forkert. Varenummer og navnet stemte ikke overens og så tog de varenummeret.
Jeg har stadig den flaske med schwermetall-complex stående. Som en lille reminder til mig selv om, at være mere obs ved bestilling.
Erik