Jeg er ved at lave lidt stensætning til det nye akvarie, se billeder nedenfor. Det er noget af den opbygning jeg forestiller mig. Der skal være noget lidt højere i den side hvor nedløbet er. Men hvad har i andre brugt til at lægge under stensætning? Jeg tænker på at det ikke skal stå direkte på glasbunden.
I må selvfølgelig gerne give jeres mening om det foreløbige resultat. Det er ikke limet endnu
Det er ikke nødvendigt at lægge noget under, efter min mening! Dog ville jeg gøre det, såfremt at akvariet skulle køre uden sand.
Hvis du sætter søjlerne ned og derefter lægger sand i, så skal du ikke være nervøs.
Det er dog godt at sørge for at søjlerne er rimelig Plane i bunden.
Super, kørte også på bar bund i mit tifligere, men jeg overvejede lige igen da det måske var tale om lidt mere vægt og det selvfølgelig ville være kedeligt at få revner i bunden.
Planslib de sten som rører glasset,en tur på fliserne eller asfalten.
Alt efter porøsiteten skal de kun have 10-20 gange henover.
Så står de godt på bunden.
klownfisk skrev:¤Jeg har købt en plexiglasplade jeg vil lime til bunden
Plexiglas vil helt klart bukke og bue med tid i saltvand.
Come on Jesper en acrylplade kan da ikke bukke med en 15 kg søjle ovenpå!
Har prøvet og jo det giver sig meget med tid Helt op til folk at prøve. Flere har prøvet at bruge det til bobbelfælde mm, mig selv inkluderet og det buer med tid.
Senest rettet af Jesper ØH ons 27. apr 2016 16:25, rettet i alt 1 gang.
Hej alle
Jeg endte med den hurtige afslibning af bunden, det står ret stabilt. Desuden er opsætningen limet med pu-lim.
Forresten er der nogen i Hadsten området der ligger inde med lidt silikone til akvariet. Jeg har et hul i sumpen jeg skal have lukket inden der kommer vand i...