Marinepure sten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: 2100 København. Ø
Marinepure sten
Hej
Jeg er ved at se på sten, og hvad de kan gøre for akvariet. i mit akvarie vil jeg nok vælge dødesten/tørsten, da jeg ikke vil risikere at få orme, snegle eller andet pest udefra. Jeg ved dog ikke helt hvilke døde sten jeg skal gå efter. er der nogle der kan hjælpe?
I min sumpe, ville jeg gerne have en sten der kaldes Marine pure eller Marinepure. Er der nogle der ved hvem der sælge det produkt i danmark?
Jens.K
Jeg er ved at se på sten, og hvad de kan gøre for akvariet. i mit akvarie vil jeg nok vælge dødesten/tørsten, da jeg ikke vil risikere at få orme, snegle eller andet pest udefra. Jeg ved dog ikke helt hvilke døde sten jeg skal gå efter. er der nogle der kan hjælpe?
I min sumpe, ville jeg gerne have en sten der kaldes Marine pure eller Marinepure. Er der nogle der ved hvem der sælge det produkt i danmark?
Jens.K
Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Med venlig hilsen Jens.K
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Re: Marinepure sten
Orm snegle og andet pest??? Det er da gode ting du her nævner. Jeg ville bruge pengene på gode levende sten. God fornøjelse. Mvh Dan
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Tro mig orme og snegle skal nok komme alligevel og er bortset fra et par undtagelser kun godt! Kommer bare med koraller osv. istedet.
Hvad jeg ville være mere nervøs for er den næring der kan ophobe sig i L.S. derfor forstår jeg godt du gene vil starte op med noget mere "sikkert" dem du refererer til keder jeg dog ikke og en hurtig søgning på det danske marked gav heller ikke noget. men du kan jo hos de fleste forhandler købe rigtig fine døde sten, søjler, m.m. dog vil jeg anbefale dig at købe et par levede sten til at pode med for at booste proseccen lidt.
Mvh.
Esben
Hvad jeg ville være mere nervøs for er den næring der kan ophobe sig i L.S. derfor forstår jeg godt du gene vil starte op med noget mere "sikkert" dem du refererer til keder jeg dog ikke og en hurtig søgning på det danske marked gav heller ikke noget. men du kan jo hos de fleste forhandler købe rigtig fine døde sten, søjler, m.m. dog vil jeg anbefale dig at købe et par levede sten til at pode med for at booste proseccen lidt.
Mvh.
Esben
1000 l fra den 6/1-2019
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
I lighed med de andre kan jeg ikke se problemet med snegle og de andre dyr. De er en naturlig del af et saltvandsakvarie. Og som de andre nævner, så skal de nok komme ind. Med mindre du vælger kun at have plastikkoraller.
Hvad er det i øvrigt du er bange for med de dyr?
Hvad er det i øvrigt du er bange for med de dyr?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Jeg har hørt at snegle og orm formerer sig helt vild og der en konstant plage at holde dem nede. Og levne sten kan der være alt mulig ikke ønsket ting med.
Desuden ville jeg bruge et kemi produkt, til at buste akvariet med. Er det ikke lige så godt som L.S.?
Desuden ville jeg bruge et kemi produkt, til at buste akvariet med. Er det ikke lige så godt som L.S.?
Med venlig hilsen Jens.K
Med venlig hilsen Jens.K
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Marinepure kan sikkert skaffes hvis du ringer til din lokale fiske pusher og høre ham og hvis din lokale ik kan så spør minizoo decocean eller fiskehulen, der er normalt godt hjælp at hente.
De lokale butikker kan tit hjælpe hvis man spør pænt og hvis de ik vil hjælpe så kan du jo bare bestille fra England eller Tyskland.
De lokale butikker kan tit hjælpe hvis man spør pænt og hvis de ik vil hjælpe så kan du jo bare bestille fra England eller Tyskland.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
De almindelige snegle regulere sig selv og vil aldrig blive en plage, der vil være den mængde som der er føde til, og snegle ar jo også noget man tit tilkøber akvariet for at sikre der er en fornuftig bestand. Så er der nogle snegle bla. Nøgensnegle som spiser koraller som man meget gerne vil undgå at få ind, men de kommer typisk ind med angrebet koraller og ikke L.S.Jens.k skrev:Jeg har hørt at snegle og orm formerer sig helt vild og der en konstant plage at holde dem nede. Og levne sten kan der være alt mulig ikke ønsket ting med.
Mht. Orme er det små skraldemænd der hjælper dig med at fjerne rester fra bund sten m.m. i enkelte tilfælde har man set dem tage overhånd men det hører til sjældenhederne.
Hvis du starter med ren keramik er der ingen bakterier i dit økosystem og det vil derfor gå langsomt med at få det op at køre derfor er det en stor fordel med bare en til to gode l.s. sammen med keramikken for at booste denne proces.
1000 l fra den 6/1-2019
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Døde sten der podes med bakterier, er meget længere tid om at få en fornuftig bakterie kultur end levende sten.
Jeg synes at du som helt nybegynder, burde følge den slagne vej, og så evt. lade en mere erfaren forsøge sig med de der blokke.
Og det er jo svinsk dyrt. sådan en blok på 20x20x10 koster US$ 53 plus US$ 48, i transport. Plus hvad tolden og posten vil have for det
http://www.amazon.com/CerMedia-MarinePu ... B00HYUY35W" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes at du som helt nybegynder, burde følge den slagne vej, og så evt. lade en mere erfaren forsøge sig med de der blokke.
Og det er jo svinsk dyrt. sådan en blok på 20x20x10 koster US$ 53 plus US$ 48, i transport. Plus hvad tolden og posten vil have for det
http://www.amazon.com/CerMedia-MarinePu ... B00HYUY35W" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
1000 tak for alle jeres gode råd. Jeg vil nok alligevel smide nogle LS i Akvariet sammen nogle døde sten. I sumpen vil jeg prøve med Biohome Ultra.
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tropeland.dk/webshoppen/?sea ... home+Ultra" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tropeland.dk/webshoppen/?sea ... home+Ultra" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig hilsen Jens.K
Med venlig hilsen Jens.K
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Hvis du vil have et sidste råd med på vejen, så drop de der "kunstmedier"..Jens.k skrev:1000 tak for alle jeres gode råd. Jeg vil nok alligevel smide nogle LS i Akvariet sammen nogle døde sten. I sumpen vil jeg prøve med Biohome Ultra.
Spild af penge.
I forholdet til at holde næring nede, kan en alm balje med ls sagtens konkurrere.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Det her er lige så sugende som de kunstige, her tager det ca 4sek før sten er helt våd.
Og alle de kunstige sten du kan købe er jo bare en efterligning af de naturlige.
Og alle de kunstige sten du kan købe er jo bare en efterligning af de naturlige.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Jeg lavede da også lige en hurtig video og det ses tydligt at de naturlige sten suger hurtigere end biohome, men de er nok de bedste kunstige filter sten men slet ik de bedste, jeg har bare tager lidt sten fra posen og slet ik plukket eller gået efter specielt lette eller porøse men der er selvfølgelig også sten der ik suger så godt i posen.
Der er forskel på LS og coral gravel
Prøv dig frem og se hvad der fungerer bedst i dit Akvarie ? Og LS er der stor forskel på, så få fat på de letteste og dermed også mest porøsitet.

Prøv dig frem og se hvad der fungerer bedst i dit Akvarie ? Og LS er der stor forskel på, så få fat på de letteste og dermed også mest porøsitet.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Strøby egede
Hej jens
Jeg tænker du har set dette afsnit side du er faldet over marine pure " onclick="window.open(this.href);return false; . Og jeg kan godt forstå du overvejer også selv om man fratrækker det amerikanske salgs gas
Jeg kan godt forstå dit valg med kunstige sten men ville også pode det med nogle enkelte levende sten.
Omvendt kunne det også være spændende at følge et akvarie der "kun" var opstartet på kunstige døde sten og så en bakteriekultur istedet
Jeg tænker du har set dette afsnit side du er faldet over marine pure " onclick="window.open(this.href);return false; . Og jeg kan godt forstå du overvejer også selv om man fratrækker det amerikanske salgs gas

Omvendt kunne det også være spændende at følge et akvarie der "kun" var opstartet på kunstige døde sten og så en bakteriekultur istedet
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Det er mitttkthomsen skrev:Hej jens
Jeg tænker du har set dette afsnit side du er faldet over marine pure " onclick="window.open(this.href);return false; . Og jeg kan godt forstå du overvejer også selv om man fratrækker det amerikanske salgs gasJeg kan godt forstå dit valg med kunstige sten men ville også pode det med nogle enkelte levende sten.

Døde sten og dødt sand samt bakterie kultur

Mvh Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Strøby egede
Hej Thomas
det havde jeg ikke fanget, men nu har jeg tjekket din tråd ud og det ser satme godt ud! Så er det jo bare at komme igang trådstater

det havde jeg ikke fanget, men nu har jeg tjekket din tråd ud og det ser satme godt ud! Så er det jo bare at komme igang trådstater

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Tak for alle input, så er der lidt at arbejde med. TAK
Mvh. Jens Knudsen
Mvh. Jens Knudsen