Ats i nano akvarier.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Ats i nano akvarier.

Indlæg af Mikkel sloth »

Hej.

Vi skal til at investere i et red sea nano reefer akvarie. I denne forbindelse, er vi dermed igang med at undersøge diverse filtrerings teknikker og lign. Og er i min søgen faldet over denne:

http://www.fish-street.com/ats_algae_tu ... ter_system" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores spørgsmål er så, om nogle af jer har erfaringer med denne type?
Om det overhovedet er muligt at benytte denne teknik med en vandvolumen på ca 120 liter?

Vi vil helst gerne undgå diverse reaktorer, da vi ikke er af den overbevisning at kemiske produkter bør benyttes til dyr (dog med få undtagelser). Så hvad er der ellers af gode metoder udover at have en ordentlig skummer osv?

Håber ikke dette er for naive spørgsmål, da vi virkelig gerne vil vide lidt mere om emnet, og helst fra folks egne erfaringer :)

Mvh Mikkel
jonashh
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
10
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Ats i nano akvarier.

Indlæg af jonashh »

Har selv et Reefer Nano, så følger lige med i tråden - det ser smart ud!

Jeg vil så sige, at det er begrænset hvor meget andet end skummeren der kan være i den lille sump, men der burde være plads til sådan en fætter her.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Pröv algaescrubber.net
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Jeg ved ik lige med den model men jeg havde "ATS" i mit 23liters edge og det var jeg da rigtig glad for.
Jeg køre jo med extra sten og tykt bundlag så behøver jeg ik skummer eller andet filter end lidt vat til at fjerne svæv fra vandet, alså hvis jeg vil have mange fisk og foder dem 3 gange om dagen så må der skummer på men ellers er det ik nødvendigt.
Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"