Tråd alger irriterer Sinularia

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Tråd alger irriterer Sinularia

Indlæg af Per A »

Som billed viser så er mine pokkers alger nu blevet til lange tråde der falder af og hænger i alt.

Korallen (Sinularia tror jeg :wink: )på billedet er tydeligvis irriteret og trækker sig sammen.

Bør jeg fjrene algerne eller lade dem være til de selv falder af?

Jeg tænker jo at den ikke kan indtage føde så længe den er foldet sammen! Men for at fjerne dem bliver jeg jo også nød til at generer den!?
Vedhæftede filer
S8000870 (Small).JPG
S8000870 (Small).JPG (75.01 KiB) Vist 361 gange
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Jeg ved ikke med sinularia'en, men da mit kenyatræ tidligere blev generet af alger prøvede jeg bare at lade dem sidde.
Og nu er mit kenyatræ ikke længere generet af alger, og det står kanonflot, det er faktisk blevet kæmpestort i forhold til da jeg købte det.
Så prøv at lade dem sidde lidt, det kan jo også være at en af dine fisk lige får lyst til en snack, så kan de måske hjælpe det.
Jeg har så mest problemer med rørsnegle, som laver de sindsygeste fangsttråde, som mine fisk er slemme til at ødelægge, og få bragt over i mine koraller, eller mere irriterende svømmer rundt med på sig, så man bliver helt nervøs, indtil man ser at det bare er deres net de svømmer rundt med.

Men mit råd, prøv at lade dem sidde lidt, for enten forsvinder de selv, ellers kommer der nok en fisk og tager dem.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"