Halløj derude.
Jeg har brug for lidt råd ang. pumpe placering. Jeg har lavet en lille tegning i bedste Da vinci stil, for at give et klart billede af hvad jeg mener.
For det første kunne jeg godt tænke mig at høre om magneterne på jebao pumperne må komme under vand? Derefter, hvis magneterne altså kan være under vand, kunne jeg godt bruge nogle inputs til min måde at placere pumperne på. Overløbet er midt på bagvæggen i akvariet og akvariet måler 120 cm i længden. Der vil være tre søjler i alt, med godt plads hele vejen rundt. Tanken var at placere en pumpe på hver side af overløbskassen og pege dem, så at sige, i hver sin retning. Der er tale om jebao-rw 8 pumper der yder 8000 liter i timen på højeste setting. Ville det være effektivt eller tror i bare at det ville resultere i et dårligt flow i hele akvariet?
Placering af pumper
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Placering af pumper
Tvivler på at det vil blive en succes. Hvis du rettet pumperne lige frem, så mangler der cirkulation i hjørnerne. Og vender du dem mod enderne af akvariet, så der er nok cirkulation i hjørnerne, har du ingen foran.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Re: Placering af pumper
Du har nok ret Carsten, tak for svar