Jebao RW eller Vortech 40QD
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 5390 Martofte
- Saltvand siden?: 2015
Jebao RW eller Vortech 40QD
Skal bruge grej til cirkulation i mit nye projekt.
Akvariet bliver 100x50x50 og er ikke sikker på, hvordan jeg vil lave mit scape endnu. Bliver højst sandsynligt 2 bjerge eller søjler.
Hvilke ideer tænker i er bedst? Jeg går IKKE på kompromis med prisen... Jeg vil have lav støj og god udnyttelse af flow.
Akvariet bliver 100x50x50 og er ikke sikker på, hvordan jeg vil lave mit scape endnu. Bliver højst sandsynligt 2 bjerge eller søjler.
Hvilke ideer tænker i er bedst? Jeg går IKKE på kompromis med prisen... Jeg vil have lav støj og god udnyttelse af flow.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 6400 Sønderborg
- Saltvand siden?: 2014
- Kontakt:
Re: Jebao RW eller Vortech 40QD
Så er det helt klart vortech 40qd du skal gå efter 

Innovative Marine 20 fusion
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Nogle trives fint med jebao, men jeg har prøvet jebao 1 gang og var sgu ikke imponeret ..
100%, du skal vælge vortech QD! Pisse fed pumpe der ingenting siger..
Morten
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Er det ikke som at vælge mellem en Fiat eller en farrari?? De farreste som har råd til farrarien ville nok vælge fiaten 

Senest rettet af Gulkan ons 6. jan 2016 12:59, rettet i alt 2 gange.
1000 l fra den 6/1-2019
- Kimkjaer
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7400 Herning
Gulkan skrev:Er det ikke som at vælge mellem en Fiat eller en farrari?? Det farreste som har råd til farrarien ville vælge fiaten

Red Sea Reefer 350
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 5390 Martofte
- Saltvand siden?: 2015
Jo helt sikkert
kan godt følge dig i det. Og nu har jeg haft Fiat, så jeg tager Ferrarien... Spøg til side.
Jeg tænkte mere, at jeg vil gerne ofre i noget der bare spiller. Vortechen er jo kun en enkelt, der sidder på siden og skyder ud i baljen (direkte ind i det ene bjerg fx?) så det kunne godt være, at det var bedre med flere små (i dette tilfælde Jebao) så jeg kunne skyde flowet flere veje.
Men nu er tilfældet jo så, at de ikke er som Tunze og bare skyder en stråle, men at de kan arbejde som en Gyre og lave bølge effekter.
Jeg lytter jo til folket... I kan BÅDE sælge mig en Fiat eller en Ferrari, og jeg bliver sikkert lige lykkelig for begge dele

Jeg tænkte mere, at jeg vil gerne ofre i noget der bare spiller. Vortechen er jo kun en enkelt, der sidder på siden og skyder ud i baljen (direkte ind i det ene bjerg fx?) så det kunne godt være, at det var bedre med flere små (i dette tilfælde Jebao) så jeg kunne skyde flowet flere veje.
Men nu er tilfældet jo så, at de ikke er som Tunze og bare skyder en stråle, men at de kan arbejde som en Gyre og lave bølge effekter.
Jeg lytter jo til folket... I kan BÅDE sælge mig en Fiat eller en Ferrari, og jeg bliver sikkert lige lykkelig for begge dele

- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Odense
Jeg forstår ikke at folk kalder dem for praktisk talt lydløse, jeg kan bestemt godt høre min QD. Men ellers enig, du får ikke bedre flow.MoG skrev:Nogle trives fint med jebao, men jeg har prøvet jebao 1 gang og var sgu ikke imponeret ..
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 10
- Kontakt:
Jeg vil heller ikke kalde mine lydløs, men sætter man dem ordentlig sammen og kører man ikke på 100% er de nu rimelig lydsvage ..
Men flowet står slet ikke til diskussion, det er bare lige som det skal være
Men flowet står slet ikke til diskussion, det er bare lige som det skal være
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Har været ude og se den live flere gange ... Prøvede at slukke alt andet overhovedet ! Kun for at høre hvor meget qd'eren sagde.. Har man øret tæt på / står tæt ved og alt andet er slukket, kan man naturligvis høre den, men det er sgu da de færreste der står med næsen trykket mod ruden konstant!Wiinberg skrev:Jeg forstår ikke at folk kalder dem for praktisk talt lydløse, jeg kan bestemt godt høre min QD. Men ellers enig, du får ikke bedre flow.MoG skrev:Nogle trives fint med jebao, men jeg har prøvet jebao 1 gang og var sgu ikke imponeret ..

Det har sikkert også en del betydning, hvilket program den kører på. Jeg var i hvertfald overbevist med det samme, da jeg oplevede den.

100% Lydløst inden for hobbyen findes selvfølgelig ikke! Men når betegnelsen "lydløst" eller "ingenting" bruges, så er det vel ifht. Noget af alt det Brummende, hylende udstyr der findes.. En BK skummer er jo heller ikke LYDLØS, men siger blot meget lidt. Alligevel bliver den netop ofte betegnet som LYDLØS..

Morten
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Jeg kan sagtens sidde i sofaen, 3-4 meter væk, og stadig høre pumpen brumme. Også selvom den kører maks 50%, uanset hvilket program den kører på. Så den der med at man skal helt hen til pumpen for at høre om den kører, det giver jeg ikke meget for
Den overdøver i hvertfald alt andet i akvariet når den kommer over 20-30%, og ligger nok på niveau med Jebao RW pumperne.
Måske min pumpe er fejlbehæftet, måske er jeg sart og måske trænger andre til at få renset ører, men jeg synes alligevel at trådstarter skulle have informationen når han specifikt spørger om lydniveau

Måske min pumpe er fejlbehæftet, måske er jeg sart og måske trænger andre til at få renset ører, men jeg synes alligevel at trådstarter skulle have informationen når han specifikt spørger om lydniveau

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg renser skam ører hver dag og vil umiddelbart ikke betegne mig selv som døv! Men folks tolerance over for støj, er vidt forskellige.
Jeg kunne dog ikke holde ud at høre på mine tunze når de kørte op og ned på controlleren.. Men når de kørte konstant , generede det mig overhovedet ikke ! Men skiftet i hastigheden bliver jeg bims af..
Jeg var heller ikke generet af min RD pumpe på nogen måde.. Men du havde en anden opfattelse!

Jeg kunne dog ikke holde ud at høre på mine tunze når de kørte op og ned på controlleren.. Men når de kørte konstant , generede det mig overhovedet ikke ! Men skiftet i hastigheden bliver jeg bims af..
Jeg var heller ikke generet af min RD pumpe på nogen måde.. Men du havde en anden opfattelse!

Morten
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Nu du siger det med skift i hastigheden på Tunze, det blev jeg også bims af. Og der må jeg give Vortech noget credit. På trods af at jeg synes de brummer noget, så er den lyd der kommer når de kører op og ned i hastighed, MEGET mere behagelig end ved Tunze eller andre mærker.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Nårh, jamen så er vi da alligevel enige, et stykke hen af vejen! 

Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jeg har jebao og vortech og jeg vælger helt klart gyre og hvis det ik er optimalt bliver det to jebao til mit nye da larmen fra vortech pisser min kone alt for meget af.
Men hver sin smag.
Men hver sin smag.
Hej. Jeg har en QD 40. Kan være jeg har været heldig, eller har kørt min pumpe godt ind ?
Men her er der nul støj fra pumpen. Hvis du kommer forbi Vejle på et tidspunkt, skal du være velkommen forbi til kig og lyt
Skal siges jeg har købt extra wetside, og med den er der heller ikke nogen lyd fra pumpen. Så herfra super super tilfreds 
Men her er der nul støj fra pumpen. Hvis du kommer forbi Vejle på et tidspunkt, skal du være velkommen forbi til kig og lyt

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Er der en speciel grund til, at du har købt en ekstra wetside?Jesper ØH skrev:Hej. Jeg har en QD 40. Kan være jeg har været heldig, eller har kørt min pumpe godt ind ?
Men her er der nul støj fra pumpen. Hvis du kommer forbi Vejle på et tidspunkt, skal du være velkommen forbi til kig og lytSkal siges jeg har købt extra wetside, og med den er der heller ikke nogen lyd fra pumpen. Så herfra super super tilfreds

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 10
- Kontakt:
Ja det interesserer også mig Jesper 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
100% Enig med jesper , Min Mp40qd. kører også bare som en drøm , Klart den pumpe på markedet hvor du får mest for pengene lige pt.Jesper ØH skrev:Hej. Jeg har en QD 40. Kan være jeg har været heldig, eller har kørt min pumpe godt ind ?
Men her er der nul støj fra pumpen. Hvis du kommer forbi Vejle på et tidspunkt, skal du være velkommen forbi til kig og lytSkal siges jeg har købt extra wetside, og med den er der heller ikke nogen lyd fra pumpen. Så herfra super super tilfreds

- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Birk(Herning)
Sikkert fordi han så kan sætte en ren i når den anden skal gøres ren
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Jeps det er grundendyne skrev:Sikkert fordi han så kan sætte en ren i når den anden skal gøres ren