BB vs. DSB
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
BB vs. DSB
Forummet Mangler Fler vs. Traade.
Hvad Kan i bedst li' og hvorfor..?
Begge akvarier har samme lys 6 blaa og 2 neon blaa t5
http://postimg.org/image/n0ixqua15/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/i/0wdsc1408vj" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvad Kan i bedst li' og hvorfor..?
Begge akvarier har samme lys 6 blaa og 2 neon blaa t5
http://postimg.org/image/n0ixqua15/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/i/0wdsc1408vj" onclick="window.open(this.href);return false;
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: BB vs. DSB
Kan godt få begge til at virke..
Svært at skulle vælge Ole. Store kolonier giver en fed ro i billedet, men sandbund er en pænere bund end bb.
Svært at skulle vælge Ole. Store kolonier giver en fed ro i billedet, men sandbund er en pænere bund end bb.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
PederP skrev:Kan godt få begge til at virke..
Enig!
(Første link virker også her nu)
Morten
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Begge links virker også her.
Flotte akvarier begge to synes jeg. Jeg kan godt lide en hvid sandbund, det er pænt synes jeg.
Jeg bryder mig dog ikke om synet af sandet fra siden. Jeg ved godt - og synes vel også, at det at kunne følge livet i sandbunden er spændende.
Men jeg synes ikke det pynter. Har selv BB og kan se både fordele og ulemper ved dette. En nøgen glasbund er ikke nødvendigvis en fryd for øjet.
Erik
Flotte akvarier begge to synes jeg. Jeg kan godt lide en hvid sandbund, det er pænt synes jeg.
Jeg bryder mig dog ikke om synet af sandet fra siden. Jeg ved godt - og synes vel også, at det at kunne følge livet i sandbunden er spændende.
Men jeg synes ikke det pynter. Har selv BB og kan se både fordele og ulemper ved dette. En nøgen glasbund er ikke nødvendigvis en fryd for øjet.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Jeg er 112% enig i crazy seahorse's betragtninger.crazy seahorse skrev:Begge links virker også her.
Erik
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Jeg fortrækker en mellem ting, jeg syntes de akvarier jeg har haft der har kørt bedst, har været dem hvor der har været en 2-3cm fin sand. De gange jeg har kørt BB, syntes jeg det har virket meget ustabilt, og det kræver man er flittig til at suge skidt op, hvis det ikke skal ligne lort.
Jeg syntes 10cm sand, som på det ene billede, er specielt pænt dog.
Jeg syntes 10cm sand, som på det ene billede, er specielt pænt dog.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
DSB helt klart! Som den hjernevaskede efterløber jeg nu en gang er blevet!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb.
Vil Helt klart vælge BB. Da dette fungere bedst i mine systemer. Men der er mange argumenter for og imod.

Vil Helt klart vælge BB. Da dette fungere bedst i mine systemer. Men der er mange argumenter for og imod.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jeg er til DSB pga. Livet i bunden er god mad til mine fisk og koraller og så er jeg for doven til at gøre bund ren så er det nemmest at have DSB for så slipper jeg for at slamsuge ved vandskift.
Edit: Jeg kan bedst lide det akvarie med bundlag i da det uden ser mærkeligt ud uden syntes jeg.
Edit: Jeg kan bedst lide det akvarie med bundlag i da det uden ser mærkeligt ud uden syntes jeg.
Senest rettet af Anden tirs 22. dec 2015 01:32, rettet i alt 1 gang.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb.![]()
. . . .
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Det står endda bøjet i neon. Godt og velPoulD skrev:Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb.![]()
. . . .

289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Jeg må også være til en mellemting. 2-5 cm med lidt bakker og toppe rundt omkring.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Et tyndt meget fint bundlag her.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
ud for afstemning , står der da klart og tydeligt , HVAD ER BEDST ?.PoulD skrev:Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb.![]()
. . . .

det burde måske så rettes til , som overskrift BB vs. DSB.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Det havde jeg slet ikke set. Beklager. Må medgive, at det dermed ikke er indlysende hvad der præcis stemmes om.Mic4700 skrev:ud for afstemning , står der da klart og tydeligt , HVAD ER BEDST ?.PoulD skrev:Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb.![]()
. . . .![]()
det burde måske så rettes til , som overskrift BB vs. DSB.
For mig er der i al fald en verden til forskel på hvad jeg bedst kan lide (æstetisk) og hvad der er bedst (funktionelt). Baljen, teknik, huset, bilen, stort set alle materielle ting jeg har er et kompromis mellem 3 faktorer. De 2 nævnte og økonomi.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Hvor meget vedligeholdelse er der ved en dsb ? Nogle steder står der at noget af bundlaget skal skiftes efter 2 år, andre steder står der at man skal suge skidt op en gang i mellem, og så er der nogen der siger at en dsb skal passe sig selv. Hvad er rigtig ? 

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Vi stemme vel om hvad der er bedst BB eller DSB og derefter skriver vi i et indlæg hvilken af de to akvarier Ole har fundet vi bedst kan lide og hvorfor.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Kasper j. skrev:Hvor meget vedligeholdelse er der ved en dsb ? Nogle steder står der at noget af bundlaget skal skiftes efter 2 år, andre steder står der at man skal suge skidt op en gang i mellem, og så er der nogen der siger at en dsb skal passe sig selv. Hvad er rigtig ?
Mirakel Mudder skal skiftes men ik bundlag og det skal heller ik renses eller andet, du må helst ik pille ved en DSB og er det nødvendigt er det fordi den ik køre optimalt.