osmosesanlæg direkte til akvariet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
osmosesanlæg direkte til akvariet
Er der en venlig sjæl der vil forklare mig hvordan man kan sætte sit osmosesanlæg direkte til sumpen. Jeg er selv kommet frem til at der skal en magneventil på indgangen til osmosesanlægget, det kan åbne og lukke for vandtilførelsen. Men hvordan får den signal til at åbne og lukke er det "bare" en tunze osmolater som man kobler til magnetventilen istedet for en lille pumpe eller hvad har i gjort? Og hvis man er faldet over en youtube film om emnet så må i meget gerne smide et link.
På forhånd tak.
På forhånd tak.
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Re: osmosesanlæg direkte til akvariet
Du kan jo få tunze osmolator med ventil i stedet for pumpe
Men jeg ville virkelig få mange floatswitche + 2 magnetventiler, for hvis de normale fejler bliver den bare ved med at fylde vand på til det bliver lukket manuelt

Men jeg ville virkelig få mange floatswitche + 2 magnetventiler, for hvis de normale fejler bliver den bare ved med at fylde vand på til det bliver lukket manuelt
Mvh Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja jeg ved det godt omvendt er det jo fantastisk at man slipper for at husk at brygge vand.
Det er den her ikke:
http://www.decocean.dk/da/shop/p/1702" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er den her ikke:
http://www.decocean.dk/da/shop/p/1702" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
men kan også bruge en akv computer
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Jo præcisttkthomsen skrev:Ja jeg ved det godt omvendt er det jo fantastisk at man slipper for at husk at brygge vand.
Det er den her ikke:

Men du skal jo stadig brygge til vandskift

Mvh Thomas
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Anbefaler det samme. Ellers har du en meget sur kæreste/kone hvis hun kommer først hjem og opdager af gulvet er fyldt med vand.thni skrev:Du kan jo få tunze osmolator med ventil i stedet for pumpe![]()
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ok er der nogen af jer der har det installeret på jeres balje så man kunne se et billede af det?
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Personligt har jeg et Akvarie på det andet værelse til vand så hvis uheldet er ude så er det ikke ligeså mange liter der ryger ved siden af 

Mvh Thomas
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Det er jo i teorien let nok; en eller anden automatisk tænd/sluk mekanisme, som den nævnte osmolator.
I praksis er der måske lige et par ting man skal overveje, som f.eks. om anlægget i det hele taget vil køre optimalt hvis det skal stå og lave små sjatter hele tiden, i stedet for at køre nogle ordentlige portioner ad gangen. Mit eget anlæg starter altid med at skylle membranen i et lille halvt minut, hvor stort set alt vand suser lige i afløbet. Hver gang det starter, "spilder" det altså noget vand. Denne funktion skal man i hvert fald frakoble, hvis anlægget har den.
Anlæggets pumpe larmer! Hvis det er i nærheden af et sted man opholder sig, bliver man nok hurtigt træt af at den starter på tilfældige tidspunkter.
Det er i hvert fald noget af det jeg lige ville have med i overvejelserne...
I praksis er der måske lige et par ting man skal overveje, som f.eks. om anlægget i det hele taget vil køre optimalt hvis det skal stå og lave små sjatter hele tiden, i stedet for at køre nogle ordentlige portioner ad gangen. Mit eget anlæg starter altid med at skylle membranen i et lille halvt minut, hvor stort set alt vand suser lige i afløbet. Hver gang det starter, "spilder" det altså noget vand. Denne funktion skal man i hvert fald frakoble, hvis anlægget har den.
Anlæggets pumpe larmer! Hvis det er i nærheden af et sted man opholder sig, bliver man nok hurtigt træt af at den starter på tilfældige tidspunkter.
Det er i hvert fald noget af det jeg lige ville have med i overvejelserne...