[center]September 2015 Af Marco R[/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
[center]Lidt om Esben[/center]
Så var det mig, der fik den store ære at blive udvalgt til Månedens Akvarie, hvilket jeg er meget beæret over. Jeg heder Esben og er 30 år gammel, og bor alene i min lejlighed på en gård på Stevns, hvor jeg sammenlagt har boet 13-14 år af mit liv. Jeg arbejder som uddeler i Dagli' Brugsen Osted, hvilket jeg har gjort de seneste 3 år. Sammenlagt har jeg været 15 år i Coop og de 7 af dem som uddeler, hvilket jeg er meget glad for. Min fritid bruges ofte på akvariet - enten som afslapning og nydelse som det giver at kigge ind i det lille univers, det jo er eller med fingrene i baljen. Der er jo altid et eller andet man lige skal lave om

[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
Jeg har haft saltvand i små tre år. Jeg købte et brugt akvarie på dba og sprang ellers bare ud i det, og sugede til mig af erfaringer og inspiration, hvilket dette forum har hjulpet mig rigtig meget med. Da jeg startede op, vidste jeg ingenting, om hvad der var smart, klogt, m.m., men var bevidst, om jeg bare skulle lære og finde ud af, hvad jeg var til indenfor Saltvand. Fandt ret hurtigt ud af, jeg var til søjler i stedet for levende sten, som jeg havde startet op på første gang, og at jeg ville have en clean baggrund, da alle mine tanker var på plads - lukkede jeg midlertidigt ned for at ændre det i forhold til de tanker, jeg havde gjort mig gennem de første 1,5 år. Disse ændringer var i form af nyt bord, ombygning af sump, søjler, baggrund samt integrering i væggen.
[center]Displaytanken[/center]
Displaytanken:
Akvariet er et 375 liters Aquael med målene L150 x D50 x H50 med hjemmelavet overløb i højre side (var lavet sådan, da jeg købte det).
[center] [/center]
[center] [/center]
[center] [/center]
Sumpen: