VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Nu stiger mine nærringsværdier. Hvad er dit "set-point"?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Nu stiger mine nærringsværdier. Hvad er dit "set-point"?
Hej.
Bare en konstatering af at grov fodring af nye kirurger får no3 til at stige en smule
Har siden min indkøring stoppede ikke kunne måle no3 og po4....
Nu stiger min no3, den er steget fra 0,2 til små 0,5. Dette ses tydeligt på glasset. Her er det efter 2 døgn! Det er ren "find nemo- tandlæge-balje". Jeg har fodret med både flag foder (flere gange dagligt). En frost terning (dagligt) en plade Nori tang (dagligt) synkende pellets og flydende pellets. Så nu skruer jeg en smule ned for foder mængden da alle fisk spiser tilfredsstillende og går til alt det forskellige foder.
No 3 målt m Salifert ( red Sea giver ikke farve udslag) Værdien skal devideres m 10 da der ses fra siden. Po4 målt med Rowa.... Gilberts giver heller ikke farve udslag Hvad tænker i om at jeg har så lidt næring ? Fordele/ulemper ? Jeg køre Triton og derfor makro alger i refugium..... De vokser, men det går MEGET langsomt.....
Jeg ved Jesper ØH. Ikke har målbare værdier, fodre du aktivt koraller Jesper? Og hvordan ligger i andre?
I min gl balje lå jeg på ca 2,5-4 i no3 og ca 0.04 i po4.
Hilsen Charlie
Bare en konstatering af at grov fodring af nye kirurger får no3 til at stige en smule
Har siden min indkøring stoppede ikke kunne måle no3 og po4....
Nu stiger min no3, den er steget fra 0,2 til små 0,5. Dette ses tydeligt på glasset. Her er det efter 2 døgn! Det er ren "find nemo- tandlæge-balje". Jeg har fodret med både flag foder (flere gange dagligt). En frost terning (dagligt) en plade Nori tang (dagligt) synkende pellets og flydende pellets. Så nu skruer jeg en smule ned for foder mængden da alle fisk spiser tilfredsstillende og går til alt det forskellige foder.
No 3 målt m Salifert ( red Sea giver ikke farve udslag) Værdien skal devideres m 10 da der ses fra siden. Po4 målt med Rowa.... Gilberts giver heller ikke farve udslag Hvad tænker i om at jeg har så lidt næring ? Fordele/ulemper ? Jeg køre Triton og derfor makro alger i refugium..... De vokser, men det går MEGET langsomt.....
Jeg ved Jesper ØH. Ikke har målbare værdier, fodre du aktivt koraller Jesper? Og hvordan ligger i andre?
I min gl balje lå jeg på ca 2,5-4 i no3 og ca 0.04 i po4.
Hilsen Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- repsacc
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5200 Odense V
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense V
Re: Nu stiger mine nærringsværdier. Hvad er dit "set-point"?
2,5-4 i no3 og ca 0.04 i po4. lyder da perfekt i mine øre det er ihvertfald det jeg sigter efter og har i mit akvarie lige nu.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9700 Brønderslev
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: nordjylland
- Kontakt:
Min no3 ligger på ca. 2 men min po4 ligger et sted nær de 0.08. Hvilket gør jeg ikke har de fedeste farver...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jeg vil helst have rene ruder og vil heller ik rense dem mere end en gang om ugen så det er mit setpoint.
Po4 : 0,04-0,06 ppm
No3 : under 25ppm
Mine bliver holdt lidt høje da det er for farligt og svært at holde dem på 0 i mine små rev.
Po4 : 0,04-0,06 ppm
No3 : under 25ppm
Mine bliver holdt lidt høje da det er for farligt og svært at holde dem på 0 i mine små rev.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg sigter efter:
no3 2,5 - 5
po4 0,025 - 0,045
no3 2,5 - 5
po4 0,025 - 0,045
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 5792 Årslev
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Det er også det jeg sigter efter men der er lang vej endnu.StarF skrev:jeg sigter efter:
no3 2,5 - 5
po4 0,025 - 0,045

Red Sea Reefer Nano http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76469
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
KasperT skrev:Alt efter hvor meget lys og foder jeg giver det, så ligger min NO3 på 2-8 ppm
Ok, forstået som længere lystid = lavere no3?
Tak for jeres svar. Som jeg skrev i starten lå min gl balje på de "gænse" værdier... Tror jeg det er = no3 ml2-5.0 og po4 på ca 0.04 og det var fint, i den nye her har jeg stadig ikke målbar po4 og super flotte farver på koraller, så tror jeg vil prøve at holde den i bund.... Og fodre godt til både fisk og bruge reef pearls for at sikre lps osv får noget næring.
Er det en god eller dårlig ide?
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Tak Kasper, så forstod jeg det rigtigt og det er også egen erfaring.