Hej
Min nyindkøbte Hugo bliver jagtet af min koralvogter. Jeg har sat et lille spejl på på den ene side af akvariet, som også tiltrækker lidt opmærksomhed for koralvogteren.
Er der andre gode ideer der kan give den stakkels Hugo lidt fred. Har størrelsen på spejlet noget at sige?
/Morten N
Fiskejagt
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Re: Fiskejagt
Ingen inputs?
/Morten N
/Morten N
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Hvis du lige har smidt hugoen i, så giv det lidt tid...
Mht. Spejlet er der jo gevaldig forskel på om du har klistret et lille make-up spejl på ruden, eller har smidt et stort spejl på langs af akvariet .. Sandsynligheden for at den får øje på sin "artsfælle", er jo langt større ved anvendelsen af sidstnævnte.
Ellers er der jo muligheden for at gribe nettet og fange koralvogteren op og smide i sumpen, når de blæser rundt i akvariet .. Jeg fangede selv en gul kirurg på denne måde i mit 720 liters.. De havde fuld fokus på "jagten", så den røg lige i nettet..
Mht. Spejlet er der jo gevaldig forskel på om du har klistret et lille make-up spejl på ruden, eller har smidt et stort spejl på langs af akvariet .. Sandsynligheden for at den får øje på sin "artsfælle", er jo langt større ved anvendelsen af sidstnævnte.
Ellers er der jo muligheden for at gribe nettet og fange koralvogteren op og smide i sumpen, når de blæser rundt i akvariet .. Jeg fangede selv en gul kirurg på denne måde i mit 720 liters.. De havde fuld fokus på "jagten", så den røg lige i nettet..
Morten
Hvis du har en rimelig stor plexiglas plade, kan du sætte den ned i akvariet. En ende på side glasset og en ende på frontglasset hvor der er lidt luft mellem plade og frontglasset. Så fodre du i rummet hvor pladen står, de fleste fisk vil svømme langs glasset og gå i rummet. Så når fisken er i rummet, så lukker du for den/dem og fisker koralvogteren opGzus.dk skrev:Hej
Min nyindkøbte Hugo bliver jagtet af min koralvogter. Jeg har sat et lille spejl på på den ene side af akvariet, som også tiltrækker lidt opmærksomhed for koralvogteren.
Er der andre gode ideer der kan give den stakkels Hugo lidt fred. Har størrelsen på spejlet noget at sige?
/Morten N

- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Det er en Neocirrhitus som er efter min Hugo. Den lader den nogenlunde være i fred, når den har søgt væk fra stensætningen og befinder sig ovre i hjørnet.
Problemet er jo nok at jeg kun har en "søjle" som står midt i akvariet, og som koralvogteren mener er dens.
Forhåbningen var lidt at få dem til at leve side om side, og deles lidt om stenene.
/Morten N
Problemet er jo nok at jeg kun har en "søjle" som står midt i akvariet, og som koralvogteren mener er dens.
Forhåbningen var lidt at få dem til at leve side om side, og deles lidt om stenene.
/Morten N
Jesper ØH skrev: Hvis du har en rimelig stor plexiglas plade, kan du sætte den ned i akvariet. En ende på side glasset og en ende på frontglasset hvor der er lidt luft mellem plade og frontglasset. Så fodre du i rummet hvor pladen står, de fleste fisk vil svømme langs glasset og gå i rummet. Så når fisken er i rummet, så lukker du for den/dem og fisker koralvogteren opHåber du har plads til pladen, og fanger fisken. Vil lige høre her til sidst om det er en Cirrhitichthys koralvogter der er gået gak ? For det er som regel den adfærd de har.