Jeg har en dyb sandbund med fint sand DSB og så lidt levende sten ikke ret store mindre end en næve og så noget i perlesten størrelse i små bunker. Dyrene er vilde med at grave små huler under stenene og orme vil gerne gemme sig imellem og så er refugier i den ene ende i sumpen med sin egen vandtilførsel fra overløbet så de ikke bliver skyllet igennem for ment de finder selv vej ud i retur kamret .og så fodre jeg der nede jævnligt hvilket næsten er sjovere end i display tanken.
Tutter skrev:Der er godt nok liv og glade dage hvad er det for nogle fisk du har?
Hej Tutter mener du oppe i display tanken.
Der har jeg to kirurger en gylte to klovne en Hugo to rejer en jeg ikke lige kan navnet og en masse snegle men der skal snart mere i systemet er kun lige snart 3 md gammelt så tager det roligt.
Senest rettet af repsacc tirs 4. aug 2015 22:49, rettet i alt 1 gang.
Tutter skrev:Der er godt nok liv og glade dage hvad er det for nogle fisk du har?
Der har jeg to kirurger en gylle to klovne en Hugo to rejer en jeg ikke lige kan navnet og en masse snegle men der skal snart mere i systemet er kun lige snart 3 md gammelt så tager det roligt.
Nej jeg tænker på refugiet det på din video det ligner små fisk, men det er måske bare pods?
Der har jeg to kirurger en gylle to klovne en Hugo to rejer en jeg ikke lige kan navnet og en masse snegle men der skal snart mere i systemet er kun lige snart 3 md gammelt så tager det roligt.
Nej jeg tænker på refugiet det på din video det ligner små fisk, men det er måske bare pods?
Hej igen ja det er pods. Mysis tanglopper børsteorme søstjerner og en masse andre små kræ jeg ikke rigtigt ved hvad er endnu . Sandet er Ca 8 10 cm
Jeg har samme setup i min sump med et område hvor jeg kan styre vand gennemstrømning. Det har dog aldrig slået mig at forder direkte i sumpen men kan godt se det giver mening.
Jeg har en DSB på 6-8 cm der er bare ikke samme form for liv.
Hej igen ja det er pods. Mysis tanglopper børsteorme søstjerner og en masse andre små kræ jeg ikke rigtigt ved hvad er endnu . Sandet er Ca 8 10 cm
Jeg har samme setup i min sump med et område hvor jeg kan styre vand gennemstrømning. Det har dog aldrig slået mig at forder direkte i sumpen men kan godt se det giver mening.
Jeg har en DSB på 6-8 cm der er bare ikke samme form for liv.
Hej det er alt med proteiner i flagefoder . Hjemmelavet foder. Frost feks muslingekød . Men har lagt mærke til de er ekstra vilde med reef perls. De grove blandet med de små i noget vand og så med en 5ml pumpe med stangen fra et flad på forsigtigt pumpe det ned til dem .
Ja det kunne være spændende at høre hvordan du har fået det så stratificeret. Er det bare en pose pods og kril fra Plantorama eller har du importeret andre små dyr som dine søstjerner og andet?
niels228 skrev:Ja det kunne være spændende at høre hvordan du har fået det så stratificeret. Er det bare en pose pods og kril fra Plantorama eller har du importeret andre små dyr som dine søstjerner og andet?
Hej jeg tror det meste var i de levende sten. Det eneste jeg har hældt i er en pose levende foder mysis i det gamle akvariet for over et halvt år siden men er ikke 100 på at det er dem der har overlevet . Ellers drejer det sig om at sørge for nogle steder de kan være i fred og sørge for de har noget at leve af foder