Nyos Quantum 120 larmer
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7190 Billund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Billund
Nyos Quantum 120 larmer
Jeg har en nyos der nu har kørt i en måned, og jeg kan ikke få den til at holde op med at larme... Hele slummeren ryster, så skummerlåget vibrerer... Jeg har justeret på luft, vandstand og haft den skildt ad og rengjordt den men intet hjælper. Er den mon defekt? Nogle gode råd?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Re: Nyos Quantum 120 larmer
jeg har omtalte skummer og efter den kort indkøring på et par timer, er den så tæt på lydløs som en skummer kan komme.
Hvis skummeren ryster er der noget galt, sidder pumpen godt nok fast? er akslen/roter intakt? hvis du åbner helt op for vand gennemgang, hvad så?
hvordan står skummeren? hvor stort rum er det i?
hvis hele skummeren ryster så kraftigt, så lyder det som en deffekt pumpe. men tjek lige akslen og rotor.
Hvis skummeren ryster er der noget galt, sidder pumpen godt nok fast? er akslen/roter intakt? hvis du åbner helt op for vand gennemgang, hvad så?
hvordan står skummeren? hvor stort rum er det i?
hvis hele skummeren ryster så kraftigt, så lyder det som en deffekt pumpe. men tjek lige akslen og rotor.
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
Akslen og rotoren så fine ud da jeg havde pumpen adskilt men det kan være jeg skal skille den ad igen og tage et par billeder. pumpen sidder fint fast. Der er ingen forskel på om der er åbent eller lukket for vandet, jeg kan dog få den til at larme mere hvis jeg lukker helt for luften, men det er nok ikke så underligt. Skummer kammeret er 24 x 29 cm og den står på den anbefalede vanddybde.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
og den rørrer ikke ved kanter? når jeg lægger hånden på min skummer, så er der ikke mange rystelser i den... sidder pumpen ordenligt fast i bundpladen??
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
den rører ikke ved nogle kanter og den sidder fint i bundpladen. hår jeg ligger en hånd på min, lamer den mindre fordi så rasler låget ikke... jeg skiller den lige ad igen og ser alt efter.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
prøv læg noget tungt på låget? et andet tip jeg brugte ved min buble king var at komme lidt vand i koppen så raslede den mindre. Nu er det jo svært at vurdere lyd over skrift, men hvis den rasler så meget at det direkte larmer, så lydder pumpen som om den er deffekt. Jeg tænkte bare den måtte have en ødelagt aksel, eller sidde løst hvis den kan give så mange vibrationer.
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
Hmmm måske jeg har fundet fejlen, den ene klamme til pumpeholderen sidder ikke fast, se billede. Skulle man bare prøve at lime det med "superlim"? det er næsten fjollet at skulle sende skummeren til rep bare for det...
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
Møg... det var ikke det, limningen af foden må have gået fra pga rystelserne.
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
Jeg har lavet en video/lydoptagelse af pumpen alene, den støjer meget syntes jeg:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
det lyder som om der er noget galt med akslen, lejret eller propellen. retter sagt, sådan siger min ikke. Skriv til forhandler eller producent om problemet, den skal ikke larme sådan. Hvor længe har du prøvet at lade den køre til?
- Kimkjaer
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2014
Hvad fandt du ud af her ???
Larmer den stadig - fik du fikset problemet ?
Larmer den stadig - fik du fikset problemet ?
Red Sea Reefer 350
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=94246
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Det er den værste lorte skummer der er på market og alle der køber den skam roser den og så sælger de den lige bag efter og nogle gange tror man der kun er den ene der går på om gang men der er jo nok lidt flere der er blivet snydt af alle de vold gode anmelderser den har fået af folk lige i de de solgte den vidre.
Jeg har selv haft den og den jeg havde larmede som alle andre skummere og min er også solgt vidre til den næste uheldige der også har solgt den vidre.
Jeg er da sikker på der er mange der er glade for den men hold nu op der er nemt at se i tråde at folk rose og så sælger for den enten er for svær at indstille larmer eller som nogle skriver simpelhen er for "god" til deres lille akvarie lol.
Jeg har selv haft den og den jeg havde larmede som alle andre skummere og min er også solgt vidre til den næste uheldige der også har solgt den vidre.
Jeg er da sikker på der er mange der er glade for den men hold nu op der er nemt at se i tråde at folk rose og så sælger for den enten er for svær at indstille larmer eller som nogle skriver simpelhen er for "god" til deres lille akvarie lol.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
.....Anden skrev:Det er den værste lorte skummer der er på market og alle der køber den skam roser den og så sælger de den lige bag efter og nogle gange tror man der kun er den ene der går på om gang men der er jo nok lidt flere der er blivet snydt af alle de vold gode anmelderser den har fået af folk lige i de de solgte den vidre.
Min 120 har kørt lydløst og uden problemer i 2 år.. og har den stadig.. har en 220 stående til næste system.. Jeg benægter ikke der åbenbart er folk der har haft fået modeller der larmer, eller køre dårligt. Men min er den bedste skummer jeg har ejet. har ejet, ati, flere forskelige royal exclusive skummere, og tunze skumrer...
at påstå det er den dårligeste skummer på marked, er vist noget af en påstand..
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Geografisk sted: Danmark
Jeg har hørt en hos en ven og den var ikke at høre når skabet var lukket. Og med det sagt, så mener jeg at man slet ikke kunne høre den. Endvidere skummede den yderst tilfredsstillende. Han har den stadig og den er stadig så godt som lydløs. Jeg troede ellers ikke på ham da han fortalte om den, men efter at have set og hørt den er jeg blevet meget positiv omkring dette mærke og model.
o_O
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
- Saltvand siden?: 2012
Det er den bedste skummer jeg har haft til dato - inkl. bubble king! og min bliver skam ikke solgt videre medmindre jeg opgradere 

Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Det er sku fedt at høre der er folk der stadig har den og at der faktisk også er nogle der har en lydløs en er jo bare så fedt men så må jeg og de 100vis at tråde om larmen og salg af brugte jo bare være fordi der er solgt så mange.