De Hurtige: Mit navn er Thomas. Jeg er 22år, og bor i Korsør i en lille 3 værelses med min kæreste. Til dagligt arbejder jeg offshore som elektriker hos DFDS Seaways-Crown.
Historien:
Det hele er jo nok startet i ungdommen, da vi var hjemme og besøge min mors fætter. Han havde et stort, vil skyde på 500L indbygget cichilde akvarie i stuen, og det var jo til at falde i staver over! Der gik så nogle år hvor jeg stadig var facineret af fisk, og da jeg flyttede til Korsør med min kæreste fik jeg hurtigt startet et 60L ferskvand op med div maller og små fisk.. Jeg hyggede mig gevaldigt med det, men de eneste forum jeg læste på var saltvand. Ikke fordi jeg ikke kendte forskellen, men det var jo det der var interresant

Det hele faldt på et Innovative Marine 38Gal. Jeg syntes det var smart med indbygget sump, og et rigtigt lækkert design. Jeg fandt et brugt på DBA. Godt indkørt i 2 år, uden brugsmærker og FOWLR. Lige hvad jeg manglede. Det var jo ikke korallerne der spillede en rolle. Jeg fik det hele med, vand, sand, fisk, skummere lys osv osv..
Det skal siges at da jeg startede akvarierne var jeg på SU

Teknik listen:
Innovative Marine 38G
Innovative Media Reactor
- Kører skiftevis Rowa, AL99, Kul
Tunze 9004
Tunze 3155 ATO
- 28L Ro beholder ved siden af akvariet
Tunze Care Magnet
Maxspect Razor 120W
Maxspect Gyre xf130
GHL Doser
-Dosere Ca, Alk, Mg , NoPox
Neptune Apex
-Med Break out box
-Fast IP kamera for overvågning
Eheim Varmelegeme 200W
InTank Mediabasket
-Filtervat. Skiftes hver anden uge når jeg rejser, og 2 gange om ugen når jeg er hjemme. Så 3 gange om måneden
Nu med sump. 80L . 50*40*40. Bliver senere refugium. Der er monteret 1x 10W LED projektør fra JemogFix
Fisk og krible krable:
Kanal klovne par
Palet kirug
Scooter Blennie
Søstjerne
Gylte
Rødbenet eremitter
Koraller:
SPS
Acropora Bali slimer
Acropora tri color
Acropora Millepora
Acropora Blå
Hydnophora
Pavona cactus
Montipora digitata
Montipora Samaransis
Montipora cap
Seriatopora hystrix
Stylophora div.
LPS
Echinomorpha nishihirai - Leaf Coral
Euphyllia ancora - Anchor Coral Hammer Coral
-En med grønne hoveder
-En med grøn stilk og lillae hoveder- Tak Mic!
Goniopora
Merulina ampliata
Physogyra lichtensteini - Bubble coral
Bløde/Polypper
Protopalythoa sp.
Zoa div. Radioactive, orange, og en mix sten
Clauvilia? - Grønt græs/pest
Ellers håber jeg i vil tage godt i mod tråden, og ris og ros er også mere end velkommen. Billedkvaliteten er hvad man kan forvente af en Iphone. Jeg skal nok få skravet lidt billeder frem for gemmerne i løbet af dagene. Ellers rigtig god dag, og god reefing