krybesalt fra PVC

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

krybesalt fra PVC

Indlæg af Jones »

Har opdaget at der sidder lidt krybesalt ved en PVC rørbøjning, et stykke under den ene kuglehane på nedløbet. Har ikke oplevet dette på mit gamle akvarie. Hvor bekymret bør jeg være? Der er ikke dråber på bunden af skabet, men jeg er naturligvis bange for, at vandet pludselig begynder at sive lige så stille. Skal jeg lade det være, omlime det eller give det en stribe lim rundt langs samlingen?

Mvh Johan
o_O
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: krybesalt fra PVC

Indlæg af PederP »

Jones skrev:Har opdaget at der sidder lidt krybesalt ved en PVC rørbøjning, et stykke under den ene kuglehane på nedløbet. Har ikke oplevet dette på mit gamle akvarie. Hvor bekymret bør jeg være? Der er ikke dråber på bunden af skabet, men jeg er naturligvis bange for, at vandet pludselig begynder at sive lige så stille. Skal jeg lade det være, omlime det eller give det en stribe lim rundt langs samlingen?

Mvh Johan
Tangit limen fylder fint ud. Så hvis du renser og ligger en stribe rundt om, så burde det holde :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Super. Det gør jeg lige senere i dag.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg ville tjekke op på det. Det kan være oringen i din kuglehane der er blevet for gammel, hård eller mørnet riv i den og se om der er revner i den ?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Du misforstår Jesper. Det er ikke kuglehanen men PVC'en længere nede på rørsystemet. UNDER kuglehanen :) Kuglehanen er forresten kun en måned gammel, så den skulle ikke fejle noget.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Du misforstår Jesper. Det er ikke kuglehanen men PVC'en længere nede på rørsystemet. UNDER kuglehanen :) Kuglehanen er forresten kun en måned gammel, så den skulle ikke fejle noget.
Ja hvis kuglehanen kun er 1 måned gammel, så burde det ikke være den. Jeg ville helt sikker finde ud af hvor vandet kommer fra, da det jo ikke er godt hvis du får et læk :/ Hellere skifte til nyt så du er sikker.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Jeg ved hvor vandet kommer fra. Den kommer fra samlingen hvor en rørbøjning og et lige stykke pvc mødes. 10 cm længere oppe sidder kuglehanen. Hanen har intet med det at gøre. Det var blot for at understrege, at jeg nemt kan afmontere stykket og give det en stribe lim. Gør det i morgen tidlig. Så kan jeg lige holde øje med det hele formiddagen. Vil ikke gøre den slags lige inden sengetid.
o_O
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"