Nye klovne, svømmer samme sted

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
jonashh
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
10
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2015

Nye klovne, svømmer samme sted

Indlæg af jonashh »

Hej alle

Så skete det endelig, jeg fik 2 klovne i min balje, som nu har stået i godt 2 måneder - nu kommer spørgsmålet dog.

Jeg fik dem i lidt forskellige størrelse, og den mindste ser lidt mat ud - derudover så synes de kun at ville svømme et sted i akvariet, og det er meget svært at få dem til ikke bare at svømme på "løbebånd" nede i samme hjørne. Jeg troede måske det var min cirkulation der var for kraftig, da jeg har en maxspect gyre. Så den er nu sat ned til 30% - og til at starte med så det ud til at det virkede, men efter 12-16 timer, så begyndte de at søge ned til samme hjørne i akvariet. Det er kun når jeg fodre dem nu, at de gider bevæge sig.

Da jeg aldrig har haft klovne før, eller saltvandsfisk for den sags skyld, så ville jeg bare lige høre om det er normalt opførelse, eller om jeg skal være bekymret.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Nye klovne, svømmer samme sted

Indlæg af jonas _sandager »

Det tror jeg der er mange der har oplevet. Mine gjorde det samme og brugte, så vidt jeg husker, ret lang tid på at falde til. Jeg ville ikke bekymre mig alt gør meget, så længe de spiser :)
jonashh
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
10
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af jonashh »

Hej Jonas

Tak for svaret, det er godt at høre - de spiser nemlig helt fint :)
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Mine første gjorde det samme ind til jeg fik en fisk mere, som de kunne svømme sammen med. Først der begyndte de at komme mere frem :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"