Jeg er ved at blive drevet til vanvid af disse bæster i mit akvarium og vil derfor høre om der findes nogle herinde på forum, der har haft succes med at fjerne dem eller har nogle gode ideer?
Jeg har pløjet nettet og synes det er de samme der kommer frem hver gang; manuel fjernelse, dyp i diverse remedier, gul gylte, flatworm exit eller sommerfugle fisk af arten chaetodon..
I retrospekt har jeg fundet ud af at disse bæster så dagens lys, da jeg fjernet min copperband fra baljen i det jeg den synes den nappede for meget på tentaklerne til mine lps'er da de forsøgte at tager foder til sig. Om det er den der har holdt sneglene nede... who knows?? You don't know what you got until it's gone.. og det er jo mere bare en teori end fakta.
Jeg har dyppet alle kolonier op til flere gange og bøtten er fuld hver eneste gang. Prøvet at fjerne synlige æg, men det er jo umuligt at helgardere sig. Har haft gul gylte og svært at sige om den hjalp inden den blev myrdet af den grønne gylte. Og stået utallige nætter og dage med pincet og sprøjte for at nappe og suge bæsterne ud. Men har det hjulpet?? NEJ

Alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd, da jeg er temmelig på bar bund lige nu.
Mvh Toni