Nu da jeg læste den anden tråd om mangrover, kom jeg i tanke om at jeg på et tidspunkt var faldet over Gracilaria algen... en rød foder alge som kirug fisk skulle være helt pjattede med.
Nogen herinde som har erfaring med denne alge? Og er der nogen der har den i deres sump?
Nogle der har erfaring med sump kultivering af andre makro alger egnet til fodring?
Foder alger i sumpen...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde
Re: Foder alger i sumpen...
http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer ... 041111.htm
Der burde være lidt at kigge på søsalat osv. evt. nogle eksperter du kan kontakte.
husk at melde tilbage
Forstår ikke dem der bruger uv, de vil af med algerne på stenene, men angriber de fritflydene micro, som de derefter tilsætter???
Der burde være lidt at kigge på søsalat osv. evt. nogle eksperter du kan kontakte.

Forstår ikke dem der bruger uv, de vil af med algerne på stenene, men angriber de fritflydene micro, som de derefter tilsætter???

Mvh. Danny
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: Foder alger i sumpen...
Nu er det jo altså ikke for at fjerne alger, at de fleste bruger UV.Den Opfindsomme Fisker skrev:...
Det er derimod for at slå parasitter ihjel.
/Kim