Nye akvarium linjer fra red sea

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Nye akvarium linjer fra red sea

Indlæg af Schwensen »

Red sea har lavet en ny AIO linje. De kalder den for e-serien. Dette er en ældre nyhed, men nu har de lige afsløret en helt ny anden linje kaldet REEFER. Dette er kun selve akvariet med møbel, sump, overløb og rørføring. Der overlades altså en hel del mere til akvaristen. Jeg synes den nye serie er fed, og det bliver spændende at hvad den kommer til at koste ;)

http://www.redseafish.com/aquarium-systems/reefer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oskar Birkeland
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014

Re: Nye akvarium linjer fra red sea

Indlæg af Oskar Birkeland »

Schwensen skrev:Red sea har lavet en ny AIO linje. De kalder den for e-serien. Dette er en ældre nyhed, men nu har de lige afsløret en helt ny anden linje kaldet REEFER. Dette er kun selve akvariet med møbel, sump, overløb og rørføring. Der overlades altså en hel del mere til akvaristen. Jeg synes den nye serie er fed, og det bliver spændende at hvad den kommer til at koste ;)

http://www.redseafish.com/aquarium-systems/reefer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette blir spennende, ja! Men kjenner jeg Red Sea godt nok så blir det nok dessverre litt overpriset det her :BA
Men så pleier det å være god kvalitet også da!

Mvh Oskar Birkeland
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing

Indlæg af Nicklossi »

Det er da totalt fedt, at du kan få et plug and play system, som du selv kan fylde med teknik. Så slipper du for integreret sump, med et meget begrænset udvalg af teknik - FEDT!
Men det bliver nok monster dyrt. 450 liter ville ikke undre mig at det kom op omkring 30.000,- ell. :-)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Tror 30.000 er i overkanten ;) men det er nok dyrere at købe sådan et samlet system end at købe enkeltdele og så selv samle. Men jeg synes det ser rigtig godt ud ;)
Dette er ikke et plug'n'play eftersom det mangler alt udstyret ;) det er blot et akvarium med bord, sump og rørføring. Hvis vi snakker plug'n'play er det e-serien, som også ser interessant ud :)
Det bliver spændende at holde øje med, når nu jeg om 2-3 år ikke kan undvære et akvarium længere!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Schwensen skrev:Det bliver spændende at holde øje med, når nu jeg om 2-3 år ikke kan undvære et akvarium længere!
Der går nok ikke meget mere end 6 måneder før du begynder at kigge efter plads et akvarie :biggrin:
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Nicklossi »

Tror du det er i overkanten, for deres helt store model?
Det kan godt være det er knap så højt, men tror ikke det er langt fra, selvom det er uden udstyr :-)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Jeg tror du er ret så langt fra i prisen ;)
Her er deres s-500, som jo er et AIO, og det koster ikke 30.000kr http://shop.koralfarmen.dk/?product=red-sea-max-s-500" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Så er der allerede priser ;)
http://reefbuilders.com/2014/11/19/red- ... very-date/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Nicklossi »

Det synes jeg sgu virker en del billigere end red sea's normale priser. Kan godt være de bare tager helt vildt meget for at stoppe lidt udstyr i så :P
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

En lille video af de nye akvarier :)
Jeg synes de virker ret så interessante, men jeg der går trods alt lige et par år før jeg er klar til et nyt akvarium. Der har de sikkert fundet på noget nyt ;)
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Nicklossi »

Det er godt nok flot lavet, synes jeg :-)
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Det virker nu stadig en kende dyrt...
Jeg vil skyde på at de fleste akvarieforhandlere kan lave et speciallavet akvarie til samme pris. Her får du så bare bølgebrydere langs kanten, Weissglas i fronten og sump med.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Mikkel E skrev:Det virker nu stadig en kende dyrt...
Jeg vil skyde på at de fleste akvarieforhandlere kan lave et speciallavet akvarie til samme pris. Her får du så bare bølgebrydere langs kanten, Weissglas i fronten og sump med.
Der er også weissglas i denne serie. Ingen tvivl om, at det kan gøres billigere, men sådan vil det jo altid være, når man køber "samlet"/færdigt fra fra fabrikken. Synes bare det er lækkert. Nu ved jeg ikke helt hvad det ville koste for de forskellige ting hos en forhandler, men med akvarium, lækkert bord, sump, rørføring og top-OFF-system, så koster sådan et samlet akvarium omkring 300 liter vel 6000-7000kr? Nu er det lidt svært at sammenligne de amerikanske priser, men umiddelbart kommer deres serie til at koste 9000kr. Så jeg synes ikke springet er så stort, men alligevel til at tage og føle på ;)
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Schwensen skrev:
Mikkel E skrev:Det virker nu stadig en kende dyrt...
Der er også weissglas i denne serie. Ingen tvivl om, at det kan gøres billigere, men sådan vil det jo altid være, når man køber "samlet"/færdigt fra fra fabrikken. Synes bare det er lækkert. Nu ved jeg ikke helt hvad det ville koste for de forskellige ting hos en forhandler, men med akvarium, lækkert bord, sump, rørføring og top-OFF-system, så koster sådan et samlet akvarium omkring 300 liter vel 6000-7000kr? Nu er det lidt svært at sammenligne de amerikanske priser, men umiddelbart kommer deres serie til at koste 9000kr. Så jeg synes ikke springet er så stort, men alligevel til at tage og føle på ;)
Men ligefrem at ligge flere penge end for et special byg?
Enig at det er det pæneste redsea nogensinde - men det er jo fordi det ikke ligner et redsea akvarium overhovedet. :lipssealed:

Hvis de lige fjernede det der logo på frontlågen som ødelægger finishen, og fik en bølgebryder på..
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Tja. Det er rigtigt med mærket! Men måske det kan pilles af.
Altså. Jeg ved ikke helt hvad jeres erfaring med "special"-byg er, men i min verden er det da fine skabe. Men synes ikke finishen er helt i top? Men måske det bare er mig?
Og så lige det med bølgebryderen er jo med vilje ;) det er jo rimless! Dette koster, så vidt jeg ved, mere at få lavet, da glasset skal være tykkere? Bølgebrydere er ikke ligefrem det pæneste i et opentop akvarie, hvis I spørger mig ;)
Men som sagt er det dyrere end selv at få det bygget. Men en bubbleking er også dyrere end alle andre skummere :p
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Og når alt dette så er sagt, så ender det nok med, at jeg selv bygger til den tid :p
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Schwensen skrev: Altså. Jeg ved ikke helt hvad jeres erfaring med "special"-byg er, men i min verden er det da fine skabe. Men synes ikke finishen er helt i top? Men måske det bare er mig?
Og så lige det med bølgebryderen er jo med vilje ;) det er jo rimless! Dette koster, så vidt jeg ved, mere at få lavet, da glasset skal være tykkere? Bølgebrydere er ikke ligefrem det pæneste i et opentop akvarie, hvis I spørger mig ;)
Men som sagt er det dyrere end selv at få det bygget. Men en bubbleking er også dyrere end alle andre skummere :p
Det ligner rigtig meget mit speciallavede. Mit bord er så et porsabord med noget akrylplade beklædning, som er lavet sådan at lågerne i fronten og siderne kan tages af. Her er der ingen hængsler der kan ruste, pladerne sider fast med magnet. Det ser ud som nyt, selvom det er 5 år gammelt.

Jeg synes nu mine bølgebrydere er rigtig pænt lavet og jeg ville ikke undvære dem. Tanken om krybesalt, bølgekontrollere der plasker vand over kanten og alle de snegle jeg har fjernet fra bølgebryderne som måske ville kravle på ydersiden af akvariet tiltaler ikke mig ;)
Desuden er det også lækkert at man kan stille ting derpå når man roder i akvariet :)

Jeg vil nu også våge den påstand at en BK er nogle af de mest effektive og lydløse skummere der findes. Jeg tvivler på at et Red Sea er så meget bedre...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Det der var så fedt med de gamle var buede hjørner - noget der ville koste kassen hvis de skulle special laves - og personligt for mig den lampekasse der fulgte med. Har både haft 130 og 250
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Crubbe
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Crubbe »

Synes de er super fede de nye reefer akvarier fra Red Sea. Tror jeg skal forsøge mig med saltvand igen når de udkommer i februar. Er specielt lun på 350 på 120cm L 53 H og 50 B.

Man skal selv stå for at købe skimmer, cirkulationspumper, hævepumpe og lys. I den forbindelse faldt jeg over denne cirkulationspumpe: VorTech MP40wES Pump. Nogle af jer der kender til den? Kan en enkelt af den slags virkelig skabe nok cirkulation til hele akvariet? Derudover har jeg forsøgt at finde en passende LED lampe der kunne passe til. Synes godt nok det er svært at finde. Nogle gode bud hvis jeg skal kunne holde både LPS og SPS?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Mikkel E skrev:
Schwensen skrev: Altså. Jeg ved ikke helt hvad jeres erfaring med "special"-byg er, men i min verden er det da fine skabe. Men synes ikke finishen er helt i top? Men måske det bare er mig?
Det ligner rigtig meget mit speciallavede. Mit bord er så et porsabord med noget akrylplade beklædning, som er lavet sådan at lågerne i fronten og siderne kan tages af. Her er der ingen hængsler der kan ruste, pladerne sider fast med magnet. Det ser ud som nyt, selvom det er 5 år gammelt.

Jeg synes nu mine bølgebrydere er rigtig pænt lavet og jeg ville ikke undvære dem. Tanken om krybesalt, bølgekontrollere der plasker vand over kanten og alle de snegle jeg har fjernet fra bølgebryderne som måske ville kravle på ydersiden af akvariet tiltaler ikke mig ;)
Desuden er det også lækkert at man kan stille ting derpå når man roder i akvariet :)

Jeg vil nu også våge den påstand at en BK er nogle af de mest effektive og lydløse skummere der findes. Jeg tvivler på at et Red Sea er så meget bedre...
Well :) nu var det ikke for at starte en diskussion omkring hvad, der er pænt, og hvad det er grimt, for det er absurd.
Nu håber jeg ikke, at jeg træder for mange over fødderne, men lige præcis porsastel med magnetløsningen er for mig ikke specielt attraktivt, og virker mere som nødløsning end det ønskværdige. Men igen. Hver sin smag.

Rimless kontra Bølgebryder kan heller ikke rigtig diskuteres med hensyn til det æstetiske. Praktiske hensyn er noget andet. Jeg ved blot, at er der tale om et open-top akvarie, så foretrækker jeg helt klart rimless! Og dette er dyrere at fremstille.

BK sammenligningen var for at sætte det på spidsen. Jeg finder umiddelbart finishen og helheden hos disse akvarier attraktivt. Og denne finish ville jeg være villig til at betale lidt for kontra f.eks. magnetskabsløsningen.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"