Hej SF
jeg har tænkt meget over hvor jeg skal placere mine ph og ved godt man skal undgå døde zoner
Hvilken af disse tre (er ikke den store tegner) er at foretrække ?
På forhånd tak
Placering af powerheads
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Placering af powerheads
Nice scape;)
Döde Zoner=Bakterie udnyttelse
Omröringen skal Ikke bare Väre rundt om stenbunken Men i Stenens porer.hvor dybt denitrifikationen foregaar inden i LS ved jeg Ikke.men det foregaar allerede et par cm Ifra Stenens overflade og det er NOK der omröringen er lav
Haaber det hjalp
Döde Zoner=Bakterie udnyttelse
Omröringen skal Ikke bare Väre rundt om stenbunken Men i Stenens porer.hvor dybt denitrifikationen foregaar inden i LS ved jeg Ikke.men det foregaar allerede et par cm Ifra Stenens overflade og det er NOK der omröringen er lav
Haaber det hjalp
- dan dj
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5492 Vissenbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg
Re: Placering af powerheads
Dette er jo et af de svære spørgsmål. uden at have set det live eller nogle gode foto.
Hvis din stensætning er som nr. 1 så ville jeg pege venstre ph. langs bagruden. Men ind i stenene. Højer ph. skråt frem mod front ruden. MEN jeg ville også sætte en ph. i venstre front, som kan skyde ind i lagunen af stensætningen. da det nok er der, du vil få problemer med stillestående vand.. Men som Ole skriver Det handler om at vandet ikke står stille hverken i stenene eller omkring dem.......
Mvh Dan
Hvis din stensætning er som nr. 1 så ville jeg pege venstre ph. langs bagruden. Men ind i stenene. Højer ph. skråt frem mod front ruden. MEN jeg ville også sætte en ph. i venstre front, som kan skyde ind i lagunen af stensætningen. da det nok er der, du vil få problemer med stillestående vand.. Men som Ole skriver Det handler om at vandet ikke står stille hverken i stenene eller omkring dem.......
Mvh Dan