iltning af vandet frs skummer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
iltning af vandet frs skummer
nu er jeg ret ny indenfor faget og har mest erfaring med ferskvand.
Bliver vandet iltet inde i skummeren eller skal jeg sørge for at der er bevægelse i vandoverfladen. Jeg har ladet en pumpe stå ved overfladen for at give lidt bevægelse, men vil gerne vide om det er nødvendigt egentligt
Bliver vandet iltet inde i skummeren eller skal jeg sørge for at der er bevægelse i vandoverfladen. Jeg har ladet en pumpe stå ved overfladen for at give lidt bevægelse, men vil gerne vide om det er nødvendigt egentligt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Jeg vil mene det er bedst med en stille overflade da de stoffer som skummer tager, binder sig på iltmonekyler og føres til overfladen og så ned i skummern. hvis der er meget bevægelse i overfladen kan de blandes ned igen. Det er dog utrolig flot hvis man har hqi at der er bevægelse i overfladen det giver skygger på bunden.
Ilt i salt vand er en del mindrer in ferskvand så skummern skal nok få iltet vandet men det er jo slet ikke skummerns formål.
Ilt i salt vand er en del mindrer in ferskvand så skummern skal nok få iltet vandet men det er jo slet ikke skummerns formål.

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt: