Stabile værdier og fodring
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Stabile værdier og fodring
Inspireret af en anden tråd der kører i øjeblikket om fosfat måling. Kom jeg til at spekulere på noget. Jeg selv er ikke særlig stabil med fodring af baljens beboere. Godt nok har jeg fodermaskine på som fodrer en fast mængde hver dag. Men derudover supplerer jeg en gang imellem med andre ting. Som forskellige frost foder og flagefoder og grønt (salat og mælkebøtter). Nogen gange væsentlig mere end andre gange.
Men vil det ikke få nærringsindholdet i vandet til at stige og falde meget uregelmæssigt?
Min nitrat ligger rimeligt stabilt mellem 5 og 10. Men fosfaten måler jeg ikke. Da jeg ikke har problemer med alger.
Burde man måske forsøge fodre med mere faste rutiner og mængder/typer. For at gøre nærringsindholdet mere kontant?
Mvh
Jesper
Men vil det ikke få nærringsindholdet i vandet til at stige og falde meget uregelmæssigt?
Min nitrat ligger rimeligt stabilt mellem 5 og 10. Men fosfaten måler jeg ikke. Da jeg ikke har problemer med alger.
Burde man måske forsøge fodre med mere faste rutiner og mængder/typer. For at gøre nærringsindholdet mere kontant?
Mvh
Jesper
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Stabile værdier og fodring
Stabile värdier?er det Ikke Enda en Myte?
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Næh - ikke hvis du ikke oplever problemer. Hvis koraller trives og og du ingen alger har, er næringsudsvingene ikke større end at dit system kan klare detRyom skrev:Burde man måske forsøge fodre med mere faste rutiner og mængder/typer. For at gøre nærringsindholdet mere kontant

- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det har du selvfølgelig ret i. Synes bare farverne godt kunne stå lidt skarbere. Og måske dette kunne være en mulig sønder. Måske man også bare skal holde op med at være så kritisk og bare være glad for at det rent faktisk gror 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Edit,man kan jo heller Ikke maale Sundhed i Farve og Nu er er det jo Ikke kun Makro alger der optar Näring,er det noget der hedder ATS alger?og hvad med plankton,koraller,Svampe Bentisk Flora og Fauna,Bakterier....
Noget andet er at Svampe producerer en Gift der Värre end det de optar,ifölge wilkinson(1983)er 6 ud af de 10 Svampe arter pa det karibiske rev producenter og Ikke Konsumenter,Svampe kommer paa Anden pladseringen efter koraller i en Biomasse helhed og alger overvejer dem alle med noget der kan kaldes for Faktor 10
Noget andet er at Svampe producerer en Gift der Värre end det de optar,ifölge wilkinson(1983)er 6 ud af de 10 Svampe arter pa det karibiske rev producenter og Ikke Konsumenter,Svampe kommer paa Anden pladseringen efter koraller i en Biomasse helhed og alger overvejer dem alle med noget der kan kaldes for Faktor 10
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Som Peder flere gange har påpeget herinde, så er det måske slet ikke så slemt med lidt næring i vandet som vi ellers går og tror.Ryom skrev:Det har du selvfølgelig ret i. Synes bare farverne godt kunne stå lidt skarbere. Og måske dette kunne være en mulig sønder. Måske man også bare skal holde op med at være så kritisk og bare være glad for at det rent faktisk gror
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hvis nu Erik bare snakker med sin biolog ven igen vil de NOK give mig ret i at Ammoniak og kuldioxid er det eneste der Anses som direkte affald alt andet kan genbruges
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det var nu heller ikke mængden af nærring jeg spurgte til. Men mere svingningerne i nærringsværdierne.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
SAA Burde du Til at maale paa den specifikke Parameter samme tidspunkt dag Til dag SAA ved du eventuelt hvor meget der matte mangle,aldrig tilför noget man Ikke kan maale for:)
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ja det kunne godt være man skulle prøve det i en periode.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Et er sikker vandet er Ikke som det du startet med;)
SAA Länge Ammoniak Ikke er Maalbar kan du begynde fodre,levende foder sviner mindre end det döde Stads
SAA Länge Ammoniak Ikke er Maalbar kan du begynde fodre,levende foder sviner mindre end det döde Stads
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19