ORM ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
10
Postnummer: 5200 Odense V
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense V

ORM ?

Indlæg af repsacc »

Hej er der nogen af jer der umgligvis ved hvad dette er for en orm eller bløddyr jeg har i min salvands akvarie.Den er ca 5-6mm bred og ved ikke hvor lang har kun set den være ca 60mm fremme. Den har farver som ligner levende sten godt kamufleret kan være svær at få øje på.Vil bare godt vide om den er en jeg skal have fjernet fra akvariet eller ej. Det ligner kun den spiser alger den æder dem helt ned til stenen.Den er helt flad på maven og rund på ryggen så skåret over ligner den en halv cirkel.så jeg er ikke sikker på at det er en orm. Den er meget svær at få et rigtigt godt billed af den stikker af bare ved det mindste lys og er kun fremme når de er helt mørkt.
Jeg har tilføjet 3 billeder af dyret. PÅ billed 1 ser man den forfra hvor den er ca 60mm fremme men ved ikke hvor meget længere den er bag ved stenen.
På billed 2 ser men kun lige hovedet stikke frem det er undersiden af dyret man ser der munden.Billed 3 nærbilled 30mm af forenden / hovedet.
Vedhæftede filer
Billed 3 Orm
Billed 3 Orm
Billed 2 Orm
Billed 2 Orm
billed 1 orm
billed 1 orm
Senest rettet af repsacc fre 18. jul 2014 00:24, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: ORM ?

Indlæg af Carsten »

Det ligner meget en peanut Worm
http://www.reefkeeping.com/issues/2004-04/rs/" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Det Ligner sipuncula Orme som Carsten skriver,ifölge tyskerne Spiser de Detritus og smaa organismer http://de.m.wikipedia.org/wiki/Spritzw" onclick="window.open(this.href);return false;ürmer
Kom Ellers Til at tänke paa en Lignende Orm der er opdelt i 3 diskrete Regioner:)en saakaldte acorn WORM Eller eichelwürmer,enteropneusta.spöjse dyr Men de Lever i mudder.
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
10

Indlæg af repsacc »

Har tilføjet et billed mere fik et godt nærbilled inden den stak af. syntes ikke den ligner hverken sipuncula eller peanut Worm. Den her er helt flad på undersiden.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af ole kekkonen »

Hvis du har laest det link Carsten har smidt op vil du Kunne Se at de ändrer Form alt efter hvad de har spist
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af ole kekkonen »

Ok nu kan jeg se billedet,det er en chiton,polyplacophora helt hvad det er for en ved jeg Ikke,kig her http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... formis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
10

Indlæg af repsacc »

Mange tak for hjælpen det er helt sikkert sådan en. Han får lov at blive i tanken.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"