Så fik jeg lagt en træplade på og fi malet første og anden gang skal så i morgen male engang med noget vaskebart maling.
Så jeg håber at det vil komme på plads i næste uge engang.
Vedhæftede filer
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Kan stadig huske at jeg fik hullet i væggen 2 md før jeg fik selve akvariet.
Det betød at jeg sad længe foran "hullet" og bare forestillede mig hvordan det skulle blive..... Helt sikkert at min søde kone troede at jeg var skør...
Tænkte nok det var nødvendigt
Nøøj, hvor ville jeg gerne have sådan en balje på et tidspunkt.. Har allerede nu svært ved at overtale konen til at opgradere vores 240 liter
Nicklossi skrev:Det er godt nok shallowreef der vil noget.
Vil da ikke kalde det et shallowreef med de mål...?
Munthe: Måske det er mig der er blank... men det overløb (som egentlig virker ret smart og pladsbesparende), der kan jeg kun umiddelbart se 2 huller i glasset. Kører du returen over kanten, eller undværer du sikkerhedsrør?
Det ser ellers super ud!
Nicklossi skrev:Det er godt nok shallowreef der vil noget.
Vil da ikke kalde det et shallowreef med de mål...?
Munthe: Måske det er mig der er blank... men det overløb (som egentlig virker ret smart og pladsbesparende), der kan jeg kun umiddelbart se 2 huller i glasset. Kører du returen over kanten, eller undværer du sikkerhedsrør?
Det ser ellers super ud!
Ja der er 2 huller i glasset med rør på hver 34 mm. og retur over kanten.
Nicklossi skrev:Tænkte nok det var nødvendigt
Nøøj, hvor ville jeg gerne have sådan en balje på et tidspunkt.. Har allerede nu svært ved at overtale konen til at opgradere vores 240 liter
Det er nu også et større indgreb i hjemmet med den størrelse, det var dog ikke noget problem her med kone, det første hun sagde var at det ser godt ud da det kom på plads, hun glæder sig til at se det når det står klar. Men jeg har aldrig problemer med at gør det som vil har en rigtig sød kone.
Lord Mike skrev:Sådan Bo, og er glad for at flytningen gik så smertefrit
Du skal herfra have held og lykke med dit nye akvarie, som i mine øjne har nogle super fede mål
Ses i weekenden.
Ja bortset fra at jeg i dag fik en ultralydsscanning af min arm, hvor det viser sig at der var nogle muskelfiber i min underarm som var gået så den er lidt meget øm.
Ja vi ses i weekenden og Tak Michael.
Bo, husk, hvis du ikke allerede har gjort det, at sikre underkanten af væggen over akvariet mod opstigende fugt.
Det kan gøres med plexsiglas og silicone rundt i kanten.
Det er nemmest inden der kommer vand i, men det kan dog laves efterfølgende. Kanstrup sikrede sin væg efter akvariet var sat igang.
Jeg mener ikke at det vil blive et problem her da afstivninger på akvarium er så brede at det er det samme som vægen, min væg er kun 8 cm. tyk. jeg tænker dog at lægge en liste med silikone på kanten af afstivninger så der er lukke af.
Tak Erik
jeg håber at det blive godt, denne gang vil jeg tage mig rigtig god tid så alt er som det skal være, og få en virkelig god opbygning af både dekoration og teknik du ved hasteværk er lasteværk så alt skal bare funke.
Senest rettet af Munthe tors 10. jul 2014 12:51, rettet i alt 1 gang.
Munthe skrev:Jeg mener ikke at det vil blive et problem her da afstivninger på akvarium er så brede at det er det samme som vægen, min væg er kun 8 cm. tyk. jeg tænker dog at lægge en liste med silikone på kanten af afstivninger så der er lukke af.
Tak Erik
jeg håbet at det blive godt, denne gang vil jeg tage mig rigtig god tid så alt er som det skal være, og få en virkelig god opbygning af både dekoration og teknik du ved hasteværk er lasteværk så alt skal bare funke.
Det er ikke så meget opsprøjt jeg tænker på. Det er mere den varme fugtmættede luft og den kommer sagtens uden om en bølgebryder.
Men er din siliconefuge tæt, så burde den kunne holde fugten væk.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.