Hej, jeg skal have sat sump på mit fluval edge, om en god måneds tid, og skal, i den forbindelse, have købt en skummer. Jeg påtænker en fra tunze, da jeg tidligere har været glad for 9002. Dog synes jeg at den larmer lidt. På amerikanske fora kan jeg læse at de nyere skulle være mere lydløse. Er der nogen der kan bekræfte dette? Er der en model, der er bedre end 9002 og gerne mere stille.
Mvh Johan
Mest lydløse tunze skummer til nano (70 liter)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Mest lydløse tunze skummer til nano (70 liter)
Hej Johan,Jones skrev:Hej, jeg skal have sat sump på mit fluval edge, om en god måneds tid, og skal, i den forbindelse, have købt en skummer. Jeg påtænker en fra tunze, da jeg tidligere har været glad for 9002. Dog synes jeg at den larmer lidt. På amerikanske fora kan jeg læse at de nyere skulle være mere lydløse. Er der nogen der kan bekræfte dette? Er der en model, der er bedre end 9002 og gerne mere stille.
Mvh Johan
Jeg kan klart anbefale deres nye Tunze 9004 - det er den første, af de mindre motorskummere, som jeg har beholdt, og er rigtig glad for. Super skummer og kan kun anbefale denne

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2009
Aquamedic turboflotor blue 500 valgte jeg fremfor Tunze. Jeg har tidligere haft tunze 9002 med stor glæde, hvorfor jeg var skeptisk/spændt over at prøve anden skummer.
Dog har den overgået enhver forventning! Den larmer ikke, den er super effektiv og den er nem at betjene.
Dog har den overgået enhver forventning! Den larmer ikke, den er super effektiv og den er nem at betjene.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
tak for svaret Jemini. Jeg har læst lidt anmeldelser fra amerikanske fora og folk skriver, som du, at turboflotor blue 500 skulle være rigtig god. Pga det lave strømforbrug (4w) tror jeg dog at jeg vælger Tunze 9004, såfremt jeg kan finde den til en fornuftig pris.
o_O