Shallow reef kørt 1. måned og ID af koral?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Shallow reef kørt 1. måned og ID af koral?

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa herinde.

Så har mit "nye" akvarie kørt en måned.

Alt har overlevede min "chok" flytning og jeg har ikke rigtigt haft indkørings fase. Det nye akvarium rummer 270 L i DT + 60 L i sump. Det gamle setup rummede i alt 170 L. Jeg gjorde det at jeg bryggede ca160 L nyt vand som jeg hældte i den nye balje, dette stod og kørte med power head på i 3 dage til salt var helt opløst og temp var nøjagtig den samme som i den gamle tank. I de 3 dage lå der LS fra den gamle sump i den nye tank. Jeg flyttede alt levende, LS, bundlag, vand osv over på én gang d 1 april og siden har det bare kørt. Jeg havde nogle grønne tråd alger på bagsiden af nogle LS i den gamle balje, disse kom op og frem i lyset i den nye og de er vokset godt i længden. Jeg har høstet af disse jævnligt. Derud over har der ikke været nogle særlige alge opblomstring, der kom en smule på bundlag i en uges tid i uge 2 men de er væk nu :y

her er lidt fotos af hele opstillingen.
Full tank
Full tank
Fra enden
Fra enden
med bord
med bord
Jeg vil helst undgå at køre med "top" på akvariet, pt har jeg Giesmann 150 w hqi m 2 T5 rør på som lys ( denne lampe er forøvrigt til salg :y ) BILLIGT!

Jeg har købt en brugt Pacific sun LED som jeg går og venter på, nu må vi når jeg får den monteret om jeg kan undvære lampekassen, hvis ikke bygger jeg den selvf færdig. den er forøvrigt lavet af formalux plade vejer INTET! :GO
Halv top
Halv top
Jeg har beklædt bordet med formalux plader også, disse er monteret i en alu skinne og trækkes nemt af når jeg skal i sumpen.
beklædning
beklædning
beklædning
beklædning
Sumpen har jeg selv lavet i 8 mm akryl, jeg har "planket" nanno dreambox designet. Syntes selv det er lykkedes godt og jeg er meget tilfreds med hvordan den kører.
sump
sump
sump med skummer
sump med skummer
Åbent til sump
Åbent til sump
Er gået bort fra Balling og doserer nu med Triton væsker efter vandet har været til analyse. Ind til videre spiller det MAX :W
Dosering af Triton væsker
Dosering af Triton væsker
Her til sidst. Har hentet nogle fine "rester" af frags hos Lord Mike for ca 14 dage siden. Jeg vil blive glad hvis nogle kan komme med bud på ID, på trods af de ringe mobil fotos?
Koral id (7).jpg
Sjov form?
Sjov form?
koral id (20).jpg
koral id (21).jpg
koral id (22).jpg
koral id (23).jpg
På forhånd tak og HAPPY REEFING :h

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Re: Shallow reef kørt 1. måned og ID af koral?

Rettet.

Nogle der kan hjælpe m ID af koraler?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Montipora digitata :)
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af den_ »

:GO
hellfish skrev:Montipora digitata :)
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Mange tak de herre !!!!

Tror sørme i har helt ret.

Takker.

Charlie
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Lennart »

Ser godt ud Charlie, hvordan gik det med din skumsten der skulle holdes nede blev den mættet ?

På et af billederne af din lampekasse har du nærmest et optisk bedrag, det ser ud som om pladen er snoet, altså at den ligger ned op af skråvæggen, men er helt lodret monteret. :)

Held og lykke med akvariet fremadrettet.
Never say oops, allways say ahhh interesting
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Mange tak for de pæne ord Lennart. Det luner!

Det er faktisk gået som forventet med " skumstenen" den er langsomt blevt udluftet og mindre og mindre flydende. Jeg er så nu ( desværre) blevet meget inspirerret af din og Mark Bruns flotte baljer, så kan være jeg skal igang med at lave om. He.

Tak for interessen.

Charlie
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"