Så har mit "nye" akvarie kørt en måned.
Alt har overlevede min "chok" flytning og jeg har ikke rigtigt haft indkørings fase. Det nye akvarium rummer 270 L i DT + 60 L i sump. Det gamle setup rummede i alt 170 L. Jeg gjorde det at jeg bryggede ca160 L nyt vand som jeg hældte i den nye balje, dette stod og kørte med power head på i 3 dage til salt var helt opløst og temp var nøjagtig den samme som i den gamle tank. I de 3 dage lå der LS fra den gamle sump i den nye tank. Jeg flyttede alt levende, LS, bundlag, vand osv over på én gang d 1 april og siden har det bare kørt. Jeg havde nogle grønne tråd alger på bagsiden af nogle LS i den gamle balje, disse kom op og frem i lyset i den nye og de er vokset godt i længden. Jeg har høstet af disse jævnligt. Derud over har der ikke været nogle særlige alge opblomstring, der kom en smule på bundlag i en uges tid i uge 2 men de er væk nu

her er lidt fotos af hele opstillingen.
Jeg vil helst undgå at køre med "top" på akvariet, pt har jeg Giesmann 150 w hqi m 2 T5 rør på som lys ( denne lampe er forøvrigt til salg

Jeg har købt en brugt Pacific sun LED som jeg går og venter på, nu må vi når jeg får den monteret om jeg kan undvære lampekassen, hvis ikke bygger jeg den selvf færdig. den er forøvrigt lavet af formalux plade vejer INTET!

Jeg har beklædt bordet med formalux plader også, disse er monteret i en alu skinne og trækkes nemt af når jeg skal i sumpen.
Sumpen har jeg selv lavet i 8 mm akryl, jeg har "planket" nanno dreambox designet. Syntes selv det er lykkedes godt og jeg er meget tilfreds med hvordan den kører. Er gået bort fra Balling og doserer nu med Triton væsker efter vandet har været til analyse. Ind til videre spiller det MAX

Charlie