Koral klæb
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Koral klæb
Er det kun mig der slet ikke kan få Coral fix til at fungere - altså den med en sort og en rød dåse, der skal blandes?
Det vil slet ikke klæbe til nogen af delene. Står med en stivlet klump der hverken sidder fast til koral eller den sten jeg vil lime den fast på.
Hvad er tricket siden alle er så glad for det????
Det vil slet ikke klæbe til nogen af delene. Står med en stivlet klump der hverken sidder fast til koral eller den sten jeg vil lime den fast på.
Hvad er tricket siden alle er så glad for det????
Life is a beach and then you dive.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Re: Koral klæb
Hej Allan , jeg bruger altid Tunze coral gum det virker super godt , har haft det mærke du har og det er noget l... vh. Michael 

- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Pleje selv at bruge Tunze, men hørte at dette skulle være "the thing". Nope øv.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Har godt set der er nogle her fra SF. der har anbefalet det til andre her inde , det forstår jeg simpelthen ikke produktet skulle trækkes tilbage til producenten ( en ommer ) 

- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Eller vi bare gør noget forkert. Vil de, der syntes det virker, melde ind med fiff???
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Allan M skrev:Eller vi bare gør noget forkert. Vil de, der syntes det virker, melde ind med fiff???
Kender produktet, men du kender jo nok selv svaret på dit spørgsmål udfra hvad du skriver tidligere. du må jo næsten selv vide hvor du har hørt godt om dette "ubrugelige" produkt

Allan M skrev:Pleje selv at bruge Tunze, men hørte at dette skulle være "the thing". Nope øv.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7700 Thisted
Fuck har modtaget det i dag
- Hareskov
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2013
Jeg har nu også brugt det, men vil sige at det virker super over vand så man skal næsten have stenen op for at klæbe på den. Det er som om det stivner det ekund det rammer vandet, og derfor ikke klæber når man arbejder under vand med det.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Allan tag den fra ecotech - den virker
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jep . vender tilbage til kilden og får fiff og hører om hvorfor de var så glade for detLord Mike skrev:Allan M skrev:Eller vi bare gør noget forkert. Vil de, der syntes det virker, melde ind med fiff???
Kender produktet, men du kender jo nok selv svaret på dit spørgsmål udfra hvad du skriver tidligere. du må jo næsten selv vide hvor du har hørt godt om dette "ubrugelige" produkt![]()
Allan M skrev:Pleje selv at bruge Tunze, men hørte at dette skulle være "the thing". Nope øv.

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har tidligere brugt de der stænger med klæber, som er meget hårde at ælte. Og som er umulige at bruge i akvariet.
Har her sidst brugt det fra Grotech, og det med blandet resultat.
Nogle gange har det slet ikke virket, andre gange har det virket udmærket også under vand. Men synes at det virker som om emnet der skal fastgøres helst skal være tørt.
Har her sidst brugt det fra Grotech, og det med blandet resultat.
Nogle gange har det slet ikke virket, andre gange har det virket udmærket også under vand. Men synes at det virker som om emnet der skal fastgøres helst skal være tørt.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: 3200 Helsinge
Jeg har også det fra grotech og jeg syntes heller ikke at det er noget at råbe hurra for..
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2900 Hellerup
Jeg har brugt noget fra Fluval, der hedder Fluval Sea købt i Plantorama i Hillerød. Det er super nemt at arbejde med og klæber fint under vand.
Har i prøvet og varme det et halvt minut i microovnen så kan man arbejde med det, men syntes stadig ikke det virker lige så godt som andet
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3210 Vejby
- Saltvand siden?: 2013
Lock tite er såmænd ligeså godt som grotech. Og endnu bedre hvis man bruger det sammen med en cement som tunze el fluval. Det plejer at holde
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det coral fix, er noget underligt noget. Jeg har haft held med at placere en koral med klods lodret på en søjle. Men en som blot står vandret, har den ikke kunnet holde fast på.
Jeg bruger nu klæber her fra:
http://stores.ebay.de/aquaristikshop24/ ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke bedre end det andet, men billigere og så fås det i flere farver og størrelser.
Jeg bruger nu klæber her fra:
http://stores.ebay.de/aquaristikshop24/ ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ikke bedre end det andet, men billigere og så fås det i flere farver og størrelser.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
Fluval er nemt at arbejde med og det kæber med det samme. Kan klart anbefales.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Har du et link til det??Casper T. skrev:Fluval er nemt at arbejde med og det kæber med det samme. Kan klart anbefales.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Alle de der epoxy stænger klæber godt, men er totalt ubrugelige undervand, da det bliver hårdt blot ved at komme under vand.Casper T. skrev:https://uk.hagen.com/Aquatic/Misc.-Acce ... cone/14353
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
Det gør dette her ikke. Det fungere godt under vand.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hej Allan,
Jeg sværger til dette mærke.
Det er let at blande, og dejligt blødt - og uden ubehagelige lugte.
Men det er jo ikke en "klæber/lim" det er tokomponenet epoxy, som bliver som modellervoks, og derfor let at forme.
Når størknet bliver det hårdt som cement.
Du kan dog ikke KLÆBE en koral fast med dette i en position som er umulig pga tyngdekraft etc.
At dømme efter din overskrift har jeg på fornemmelsen at det er hvad du prøver på.
Skal du lave sådanne dramatiske sager, skal du have hjælpe fra strips etc, indtil tokomponenten er størknet.
Dette virker bedst til at sikre at koraller ikke vælter, eller hvis man kan komme det i et hul i ens opbygning og således komme en grenkoral deri.
Du bad om mening, og tilbagemelding fra personer der er tilfredse med det. Nu har du fået een
Mvh
Peder
Jeg sværger til dette mærke.
Det er let at blande, og dejligt blødt - og uden ubehagelige lugte.
Men det er jo ikke en "klæber/lim" det er tokomponenet epoxy, som bliver som modellervoks, og derfor let at forme.
Når størknet bliver det hårdt som cement.
Du kan dog ikke KLÆBE en koral fast med dette i en position som er umulig pga tyngdekraft etc.
At dømme efter din overskrift har jeg på fornemmelsen at det er hvad du prøver på.
Skal du lave sådanne dramatiske sager, skal du have hjælpe fra strips etc, indtil tokomponenten er størknet.
Dette virker bedst til at sikre at koraller ikke vælter, eller hvis man kan komme det i et hul i ens opbygning og således komme en grenkoral deri.
Du bad om mening, og tilbagemelding fra personer der er tilfredse med det. Nu har du fået een

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Skal indrømme at jeg ikke helt tror på det.Casper T. skrev:Det gør dette her ikke. Det fungere godt under vand.
Jeg har gennem årene prøvet så mange forskellige mærker, og alle størknede øjeblikligt under vand.