Kan M. Digita få for meget lys?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Kan M. Digita få for meget lys?

Indlæg af Ryom »

Jeg havde engang en grøn montipora digita. Som jeg placerede øverst i min nye balje. Da jeg jo havde læst at de elsker meget lys. Men den blev bare brun. Vokser fint men noget kedelig i farven.
I forbindelse med min kamp mod de små djævle til montipore ædende nøgensnegle fik jeg knækket noget af den føromtalte koral. Og et stykke faldt ned i en hule hvor der ikke er skygge. Men alligevel væsentlig mindre lys hvor moderkorallen står. Havde egentlig afskrevet frakmentet. Men nu ser jeg så til min store overraskelse at der stikker 5 stilke op af hulen. Og de er dæleme den gamle fine grønne farve?
Kan det virkelig godt passe at der er for meget lys i toppen af akvariet? Eller kan det være et vandbevægelses problem.

Det er ikke så tydeligt på billedet. Men det øverste til venstre er sidder i godt med lys og den nede til højre de de nye skud der ikke får specielt meget lys
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Kan M. Digita få for meget lys?

Indlæg af PederP »

Min oplevelse af grønne montier, plade eller digitata, var at de mistede farven under kraftigt lys, når min næring var i underkanten.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Kan M. Digita få for meget lys?

Indlæg af Ryom »

Ja det kan selvfølgelig også være nærringsmangel. Så må jeg jo sætte Sango doseringen op...
Synes bare jeg kan se en noget hurtigere alge/bakterie vækst på glasset når jeg øger doseringen af Sango nutri complete
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"