Hej!
Jeg købte for snart 7 uger siden en rød bubbletip anemone. Godt en time efter den var blevet sat i baljen, havde den fundet sig en god plads, hvor den stadig sidder den dag i dag. Begge mine klovnfisk accepterede den et par dage efter den kom i, og har boet i den lige siden.
Jeg havde jo selvfølgelig læst alle gyserne, med anemoner der vandre og bliver hakket til plukfisk i cirkulationspumper. Derfor monterede jeg fra første dagen et stykke filtermåtte rundt om min pumpe, så den var anemone-sikret. Dette er dog ikke særligt pænt, og samler en masse skidt, så jeg ville gerne fjerne denne afdækning.
Nu er spørgsmålet så blot, er det klogt at fjerne eller ej?
Eller sagt på en anden måde, kan jeg være nogenlunde sikker på at anemonen bliver hvor den er?
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Bubbletip anemone.
- OleJ
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2013
Bubbletip anemone.
---------------
Venligst,
Ole
Venligst,
Ole
- petersoe
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2011
Re: Bubbletip anemone.
Hej Ole
Det kan jeg desværre ikke bekræfte. Købte også en lille rød bubbletip, som straks satte sig fast i et hul i stenene. Pludselig en dag efter ca. 2 mdr. var den "gået" sin vej og samme nat sad den i pumpen. Heldigvis var det et lille eksemplar, så jeg mistede ikke andet end den.
Man jeg skal da prøve én igen. Indtil videre tager de sig til takke med en dusk Xenia, men det spændende og særlige ved klovnfisk er i mine øjne deres symbiose med en søanemone.
Vh Peter
Det kan jeg desværre ikke bekræfte. Købte også en lille rød bubbletip, som straks satte sig fast i et hul i stenene. Pludselig en dag efter ca. 2 mdr. var den "gået" sin vej og samme nat sad den i pumpen. Heldigvis var det et lille eksemplar, så jeg mistede ikke andet end den.
Man jeg skal da prøve én igen. Indtil videre tager de sig til takke med en dusk Xenia, men det spændende og særlige ved klovnfisk er i mine øjne deres symbiose med en søanemone.
Vh Peter
Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582
- OleJ
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2013
Hej Peter
Tak for dit svar, det er også lidt det jeg frygter. Især da min anemone er ved at være pænt stor, og akvariet ikke er verdens største, er jeg bange for at den vælter det hele, hvis den beslutter sig for at blive til mos.
Er der evt. nogen som har et bedre bud på pumpe sikring, har set at tyskerne bruger kantmåtte til havedam, men har ikke kunne finde det nogen steder herhjemme, udover de gængse i kokos.
Tak for dit svar, det er også lidt det jeg frygter. Især da min anemone er ved at være pænt stor, og akvariet ikke er verdens største, er jeg bange for at den vælter det hele, hvis den beslutter sig for at blive til mos.
Er der evt. nogen som har et bedre bud på pumpe sikring, har set at tyskerne bruger kantmåtte til havedam, men har ikke kunne finde det nogen steder herhjemme, udover de gængse i kokos.
---------------
Venligst,
Ole
Venligst,
Ole
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Kan du ikke lave en afdækning kasse i plexi glas så din pumper ikke suger den op fra bunden ? altså en lille plade under og i siderne af dine pumper?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier