Skimz SM203 ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: Nordsjælland

Skimz SM203 ?

Indlæg af Ulrik »

Hej
Er der nogen der har en skimz SM203 eller tilsvarende med den nye pumpe?
Jeg har købt en lidt brugt Skimz SM203 skummer hos Carsten (Decocean) men kunne ikke få en manual eller Quick guide med. Jeg har ledt på deres hjemmeside, men der står ikke et ord om den skummer. Der er Quick guide til flere andre modeller, men bare ikke min.

Så hvis der er nogen der har sådan en vil jeg meget gerne have lidt Info om brugen af den(indstilling mv)
Jeg ved godt det nok ikke kræver den store ledvogtereksamen, men syntes alligevel der er lidt uklarheder.
Jeg har ikke fået sat den til endnu, da jeg er ved at skifte akvarie. Så det bliver først om 14 dage, men ville være super at have lidt bedre Info inden jeg sætter den i kontakten :y

Håber der er nogle der kan hjælpe her.

Mvh
U
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Skimz SM203 ?

Indlæg af Carsten »

Det må da være denne her du søger.
http://www.aquacave.com/Manuals/skimz/S ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Det undrer mig noget, når jeg googler skimz sm203 kommer der et link til http://www.aquacave.com" onclick="window.open(this.href);return false; hvor 203'eren er afbilledet og beskrevet. Og der er et link til en produkt manual.
Det er linket jeg sendte med, men der står kun nævnt en 201, så om 203'eren er en efterfølger til 201 kan jeg kun gætte på, men
der er ikke nogen større forskel i mellem de forskellige skummere
Senest rettet af Carsten søn 23. feb 2014 11:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af KimJ »

SM203 er en af de nye modeller med DC pumpe, og er ikke dækket i den manual Carsten linker til. Jeg kan desværre ikke finde en manual på nettet, der passer, men den eneste forskel på SM201 og SM203, er tilsyneladende den indstillelige pumpe, så måske du alligevel kan finde svaret på det du er i tvivl om?

Jeg får selv en SM203 (med mindre de endnu nyere SV modeller koster det samme), men der går noget tid, da SKIMZ åbenbart først leverer til Decocean om et par måneder. Hvis du stadig mangler en manual til den tid, kan du selvfølgelig få en kopi af mig.
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af pasex »

KimJ skrev:SM203 er en af de nye modeller med DC pumpe, og er ikke dækket i den manual Carsten linker til. Jeg kan desværre ikke finde en manual på nettet, der passer, men den eneste forskel på SM201 og SM203, er tilsyneladende den indstillelige pumpe, så måske du alligevel kan finde svaret på det du er i tvivl om?

Jeg får selv en SM203 (med mindre de endnu nyere SV modeller koster det samme), men der går noget tid, da SKIMZ åbenbart først leverer til Decocean om et par måneder. Hvis du stadig mangler en manual til den tid, kan du selvfølgelig få en kopi af mig.
De skulle gerne ankomme her i Marts :) venter også på min nye model Skimz SL 183 Leopard. :)
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20

Indlæg af Ulrik »

KimJ skrev:SM203 er en af de nye modeller med DC pumpe, og er ikke dækket i den manual Carsten linker til. Jeg kan desværre ikke finde en manual på nettet, der passer, men den eneste forskel på SM201 og SM203, er tilsyneladende den indstillelige pumpe, så måske du alligevel kan finde svaret på det du er i tvivl om?

Ja det er nok rigtigt nok at forskellen primært er pumpen, men den er jo også vigtig idet den vist styrer luften. Der sidder bl.a. Ikke nogen reguleringsskrue på luftindtaget som er beskrevet i SM201.
Men det er sgu da mærkeligt at de ikke har en liggende på deres hjemmeside. Jeg har endda skrevet til dem to gange uden at høre en lyd.

Men tak for input, jeg finder nok ud af pumpen.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Bump'er lige den gamle tråd. Søger SM203 ejere som har haft den i et stykke tid. Hvad er jeres lantidserfaringer med denne skummer? Nødvendig rengøring af pumpe, trådhjul osv. Stopper den til? Luftindtag minimeres hurtigt eller?

Grund: jeg skal vist have en opgradering af min BM200 inden længe. Den kører perfekt og laver ½ kop meget mørkt snask hver uge. Jeg rengør koppen hver uge og luftindtag "når det er nødvendigt" (sikkert 1x månedligt). Den gør det sgu godt men belastningen er vist større end den kan følge med. :(
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Gulkan »

Kan kun sige godt om den. Nem at skille ad og at gøre ren og den skummer bare derudaf.
1000 l fra den 6/1-2019
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20

Indlæg af Ulrik »

FEM64 skrev:Bump'er lige den gamle tråd. Søger SM203 ejere som har haft den i et stykke tid. Hvad er jeres lantidserfaringer med denne skummer? Nødvendig rengøring af pumpe, trådhjul osv. Stopper den til? Luftindtag minimeres hurtigt eller?

Grund: jeg skal vist have en opgradering af min BM200 inden længe. Den kører perfekt og laver ½ kop meget mørkt snask hver uge. Jeg rengør koppen hver uge og luftindtag "når det er nødvendigt" (sikkert 1x månedligt). Den gør det sgu godt men belastningen er vist større end den kan følge med. :(
Jeg har nu haft den i ca 2 år. Det er en ren fornøjelse. Jeg er meget sårbar overfor støj og denne pumpe/skummer er en fornøjelse. Jeg har købt den nummeret større og dermed behøver den ikke køre fulde omdrejninger, hvilket nedsætter støjniveauet. Den skummer rigtig fint.
Jeg renser den ca hver 6 mdr, dvs pumpen.
Kan klart anbefale den.
:y
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af KimJ »

Jeg har haft min i et års tid, og har kun godt at sige om den. Let at indstille/rengøre og den bliver helt overdøvet af den øvrige teknik (som heller ikke larmer specielt meget).
Tobiasjuliussen
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
9
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af Tobiasjuliussen »

Jeg har også en skimz sm203 - jeg kan til gengæld ikke finde ud af at indstille min - jeg har fundet ud af at jeg kan hæve "vandstanden" i skummere ved at skrue på den store skrue (den der løfter spjældet nede i bunden, og det samme hvis jeg strammer den lille skrue. Men det er som der ikke bliver dannet noget skum - så jeg forstår det ikke rigtigt?
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20

Indlæg af Ulrik »

Tobiasjuliussen skrev:Jeg har også en skimz sm203 - jeg kan til gengæld ikke finde ud af at indstille min - jeg har fundet ud af at jeg kan hæve "vandstanden" i skummere ved at skrue på den store skrue (den der løfter spjældet nede i bunden, og det samme hvis jeg strammer den lille skrue. Men det er som der ikke bliver dannet noget skum - så jeg forstår det ikke rigtigt?
Hvor stort akvarie har du?
Hvor dybt vand står den på?
Jeg kan sige hvordan min står:
Indstil pumpen på trin 2
Indstil vandstanden i slummeren til ca 3-4 cm over den del hvor den snævrer ind. Kan måske afhænge lidt af hvor dybt den står i din sump.
Indstil til fuld luft
Så skulle der gerne begynde at blive skummet efter et par timer eller dage.
Når den så først skummer så kan du skrue op for pumpen hvis du vil og evt regulere på vandstand.
Men under normale forhold kan der jo godt være perioder hvor der ikke er noget at skumme.
Tobiasjuliussen
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
9
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af Tobiasjuliussen »

Men øhm
Hvad vil det sige at indstille til fuldt luft ???
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Tobiasjuliussen skrev:Men øhm
Lukke helt op for luft indsugningen
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20

Indlæg af Ulrik »

Carsten skrev:
Tobiasjuliussen skrev:Men øhm
Lukke helt op for luft indsugningen
:y :h
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"