Akvariet
54 liter - 60x30x30 plus sump i samme størrelse der er placeret i skabet.
Teknik
Indtil videre har jeg købt:
- Tunze 9210 skummer
- Tunze Silence returpumpe
- Tunze Nanostream 6015 (Har kun købt en enkelt, da jeg stadig er i tvivl om hvorvidt den skal suppleres af endnu en 6015 eller en WP10)
- 125 GPD RO/DI anlæg
- 4x24 W T5 med ATI og Aqua Medic rør
Jeg er i dag netop blevet næsten færdig med min lampekasse, der består af en 130 mm bred ramme i sort akryl der er bukket så den passer rundt om akvariet, og med hul bagtil. Derefter er der limet lister på rammen, så den hviler på kanten af akvariet, og med ca. 20 mm overlap for at skjule vandstanden. Derudover er der limet lister på til at montere selve de 2 armaturer.

Til sidst skal jeg have monteret en sort akrylplade på toppen. Det var meningen den bare skulle hvile på armaturene, men da mine mål ikke har passet 110%

I weekenden skal der bores huller i akvariet til 20 mm rørføring, og når min skummer ankommer i næste uge skal der måles ud til overløb og rummene i sumpen, så jeg kan få bestilt noget glas

Levende
Indtil videre er planen at der skal et par Ocellaris i. Udover det går jeg og overvejer et par andre fisk, evt. enten en Svensker eller en Green Clown Goby, men der jo længe til endnu, så nu må vi se

Derudover vil jeg gerne have diverse Zoaer, noget LPS og evt. en musling, har endnu ikke lagt mig fast på noget endnu. Det må jeg tænkte mere over når jeg skal til at aquascape

Det var alt for denne gang, jeg vil vende stærkt tilbage efter weekenden med en update