Så blev mit nye akvarie "født" et sted i Nordjylland der hvor Bima bor, ja det hedder faderen til skønheden

Målene er 120x60x40 og akvariet er dermed dybere end højt. Også kaldet shallow reef. Akvariet er kraftigt inspireret af Jesper ØHs, jeg var oppe og se for 14 dage siden. Der er også bestilt en sump med helt specielle mål.
Bima kontaktede mig herinde da jeg søgte et akvarie med disse lidt specielle mål. Han har været en enorm hjælp og flittigt og venligt guidet mig gennem alle faserne. Lige fra størrelse, placering af overløb, størrelse af huller, bølgebrydere, silikone farve og meget meget mere. Så hvis du mangler et akvarie i måske lidt specielle mål eller andet så er han en godt valg. Den service og guiding havde jeg nok ikke fået i en forretning.

Dette er således det første billede af akvariet jeg forhåbentlig skal have i stuen i mange år fremover

Udstyrslisten er så småt ved at forme sig efterhånden som jeg får erfaring og får læst herinde.
Grundstammen blir nøje udvalgte maskiner men der kommer sikkert mere på efterhånden som evnerne, pengepungen, erfaringen osv bliver til det.
Akvarie 288 liter, custom made by "Bima aquariums"
Lampe Maxspect Razor 160 watt 16k
Skummer Tunze 3155, speciel rotationskummer der kun er 20 cm høj, som det ses på billedet af møblet akvariet skal stå på er der hylder med en lidt kort afstand. Denne skummer er den eneste jeg har kunnet finde der kan være i mellemrummet.
Returpumpe Eheim 2000